چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 22 دی 1392 11:45 ق.ظ توسط saadat
یک سناریو در حقوق و دستمزد
�28 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12
مولف پيغام ها
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
03 آذر 1392 10:54 ق.ظ
 بیمه عمر:

به استناد  تصویب نامه های  شماره 15467/ ت 28916 ه مورخ 1385/2/18 و 43410/52078 و 43410/52078 مورخ 1389/3/8 هیات محترم وزیران و همچنین دستور العمل اجرایی منضم به بخشنامه شماره 100/186626  مورخ 1385/11/16 سازمان (وقت)مدیریت و برنامه ریزی کشور ( که انشالله دوباره  وقت  شود) و شرایط عمومی بیمه عمر و حوادث تنظیم و مبادله می‌گردد. بیمه گذار باید حق بیمه هر ماه متعلق به کارکنان و بازنشستگان خود را با شرح زیر، حد اکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شماره 0100055555002 سپهر نزد بانک صادرات ایران، شعبه میدان فاطمی در تهران کد شعبه 763، به نام صندوق بازنشستگی کشوری با ذکر کد شناسه بیمه گذار در فیش، واریز و پس از 48 ساعت از تاریخ واریز حق بیمه ، مشخصات فیش واریزی را که حاوی مبلغ فیش، کد شعبه بانک  صادرات ایران و تاریخ فیش می‌باشد در جدول  " لیست فیش های واریز شده " سامانه درج کرده و تاییدیه اداره کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری را از سایت سازمان اخذ نماید.

نرخ  حق بیمه عادی ماهانه در صورتیکه در سال گذشته با این صندوق قرارداد منعقد شده باشد در سال 1392 همانند سال 1391 با رعایت توضیحات بشرح زیر اعلام می‌گردد:

سهم مستخدم شاغل 7500 ریال                                                          سهم دستگاه 9000 ریال
سهم بازنشسته 5000 ریال                                                                   سهم دستگاه 9000 ریال

سرمایه بیمه برای هر نفر در سال 1392 بابت فوت مبلغ 30.000.000 ریال و برای قطع یا از کار افتادگی دائم عضوی از اعضائ بدن حد اکثر 30.000.000 ریال می‌باشد.


تامین اجتماعی :

بیمه تامین اجتماعی 7 % سهم کارمند که از جمع حقوق و تفاوت  تطبیق و مزایای مستمر و فوق العاده ها ( به استثناء فوق العاده تضمین و اضافه کار و کسر صندوق  و روزانه و کارانه  موضوع ماده 5 قانون نظام  هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، عائله و اولاد، بدی آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته) و 20 % سهم دولت کسر میشود و بیمه مشاغل سخت و زیان آور 4 درصد و (3%) بیمه بیکاری در دستگاه‌های اجرایی صفر می‌باشد.

 مثال:

                        حقوق مشمول کسر حق بیمه تامین اجتماعی در حکم فرضی  =           9.640.364

                           حق بیمه تامین اجتماعی سهم کارمند :            674.825     =   7%   *  9.640.364
                                   حق بیمه تامین اجتماعی سهم دولت :
          1.928.073    =   20%    *   9.640.364
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
03 آذر 1392 11:35 ق.ظ
خدمات درمانی:

نرخ حق بیمه درمان در سال 1392 مطابق با مفاد بند (د) ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه برای صندوق بیمه کارکنان کشوری و لشگری؛ حق بیمه درمان خانوارهای کارکنان کشوری و لشگری شاغل و بازنشسته در سال 1392 معادل 5 درصد حقوق و مزایای مستمر تا سقف دوبرابر حد اقل حقوق مشمولان قانون کار تعیین می‌شود. بیمه شده شاغل 1/65 درصد حقوق مبنای کسور و بازنشستگان و موظفین 1/4 درصد حقوق، دستگاه اجرایی معادل سهمیه بیمه شده و مابقی به عنوان سهم دولت از اعتبارات مربوط مندرج در قانون بودجه تعیین می‌شود. بر این اساس، حق بیمه درمان خانوارهای شاغلین و بازنشستگان و موظفین  دستگاههای اجرایی که از بودجه عمومی دولت استفاده نمیکنند به ترتیب حق بیمه شاغلین 1/65 درصد حقوق مبنای کسورف حق بیمه بازنشستگان و موظفین 1/4 درصد و بقیه تا 5 % حقوق  و مزایای مستمر دستگاه اجرایی تا سقف دو برابر حد اقل حقوق مشمولین قانون کار است. همچنین در صورتی که زوجین هر دو مشترک صندوق بیمه کارکنان کشوری و لشگری باشند یا مشترکا دارای دفترچه بیمه درمانی از صندوقهای مربوطه باشند، حق بیمه درمان موضوع  این تصویبنامه از حقوق سرپرست مرد کسر می‌شود. بر اساس مصوبه، همه مشمولین صندوق بیمه کارکنان دولت در صورت حدوث شرایط مندرج در ماده 30 قانون برنامه پنجم توسعه می‌توانند با پرداخت 5 درصد دوبرابر حداقل حقوق مشمولین قانون کار، خود را در صندوق مذکور بیمه درمان کنند.

 حق بیمه افراد تبعی درجه 2 و 3 و بر اساس این مصوبه: حق بیمه افراد تبعی درجه (2) ( مانند همسر و فرزند)، طبق ضوابط جاری مورد عمل هر صندوق، معادل حق سرانه مصوب از حقوق بیمه شده اصلی کسر می‌شود حق بیمه افراد تبعی درجه (3) هر صندوق ( پدر، مادر، خواهر و برادر ، عروس و داماد و سایر موارد حسب ضوابط صندوقها) معادل(2/9) مازاد بر حق بیمه مصوب، از حقوق بیمه شده اصلی کسر می‌شود. همچنین شمول افراد تبعی درجه یک برای فرزندان ذکور تا پایان  بیست و دو سالگی (  و در صورت ادامه تحصیل تا پایان بیست و پنج سالگی) و برای فرزندان اناث تا زمان ازداج یا اشتغال است.

مثال: حق بیمه خدمات درمانی کارکنان رسمی و پیمانی تابع صندوق بیمه خدمات درمانی بر اساس حکم فرضی عبارت است از:

حق بیمه خدمات درمانی سهم کارمند:                                159.066 =    1/65%    *      9.640.364
        حق بیمه خدمات درمانی سهم دستگاه:                                 159.066 =    1/65%    *      9.640.364          
حق بیمه خدمات درمانی سهم دولت:                                   163.885 =       1/7%    *      9.640.364
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
03 آذر 1392 11:51 ق.ظ
کسور بازنشستگی:

کسور بازنشستگی؛ درصدی از حقوق و مزایا است که حسب مقررات تامین پوشش بازنشستگی و وظیفه مشترکین ( مستخدمین) صندوق بطور ماهانه به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌گردد. درصدی از این وجوه توسط مستخدمین ( کارکنان) و درصدی هم توسط کارفرمایان (دستگاههای محل اشتغال کارکنان) پردخات می‌شود. نرخ کسور بازنشستگی در مورد مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری در حال حاضر به موجب ماده 12 قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوطه به حقوق  بازنشستگی کشوری در حال حاضر به موجب ماده 12 قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به حقوق بازنشستگی مصوب 1379/02/13 و مصوبه شماره 55880/ ت 23358 ه مورخ 1379/12/07 هیئت وزیران از تاریخ 1379/07/01 برابر 22/5 % می‌باشد که 9 5 آن مربوط به مستخدمین( کارکنان) می‌باشدو 13/5 % ( معادل یک برابر و نیم سهم کارکنان) از آن مربوط به کارفرمایان ( دستگاههای محل اشتغال کارکنان) می‌باشد. که از جمع حقوق و تفاوت تطبیق و مزایای مستمر و فوق العاده ها ( به استثنائ فوق‌العاده تضمین و اضافه کار و کسر صندوق و روزانه وکارانه موضوع ماده 5 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت) کسر و بابت سهم کارمند به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود و 13/5 % ( معادل یک برابر و نیم سهم کارکنان) از آن مربوط به کارفرمایان می‌باشد که از بودجه خود به صندوق بازنشستگی واریز می‌شود.
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
03 آذر 1392 12:01 ب.ظ
کسورات و اضافاتی که در مورد آنها در پست‌های قبلی صحبت شد بصورت عمده جز مزایا یا کسورات نقدی بودند، اما غیر از مواردی که ذکر شد بعضا بصورت غیر نقدی نیز پرداخت‌هایی صورت می‌گیرد  مانند بن غیر نقدی ، بن غیر نقدی جزو کمک هزینه‌های رفاهی می‌باشد که به کارمندان تعلق می‌گیرد،  نحوه محاسبه ان پیچیدگی خاصی ندارد و به مزایای متعلق به کارمند در ماه اضافه می‌شود، تنها نکته در مورد مالیات است که به شرح آن می‌پردازیم:

در صورت پرداخت کمک هزینه رفاهی بصورت بن غیر نقدی، بر اساس بند 13 ماده 91 قانون مالیات‌های مستقیم تا 2/12 معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیاتهای مستقیم از کسر مالیات معاف می‌باشد.
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
03 آذر 1392 03:18 ب.ظ
تمام موارد مذکور و سایر کسورات در نرم افزار سازمان مذکور ثبت شده بود و محاسبات مناسب جهت ثبت حقوق و دستمزد  در سیستم تعبیه شده بود. به نحوی که هر جا که لازم بود چه در گزارشات چه در محاسبات مربوط به حقوق پرسنل به راحتی با فیلتر نمودن  کسورات ، امکان فراخوانی آنها به راحتی امکان پذیر بود.




آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
03 آذر 1392 03:53 ب.ظ
آقای محمودی پس از  این که با کسورات و  انواع آن آشنا شد به واحد خود برگشت تا ادامه کار  سازمانی خود را انجام دهد، هنگامی که پشت میز خود نشست با برگه‌ای روی میز خود مواجه شد که در طول این سال‌ها بارها آن را دیده بود اما هیچ گاه به این دقت به آن توجه نکرده بود :  فیش حقوق



او اکنون خوشحال است زیرا اقلام حقوقی خود و کسورات و اضافات آن را می شناسد: اکنون او با حقوق ثابت خود که متشکل از: حق شغل و حق شاغل  و فوق العاده مدیریت آشناست( از آنجا که آقای محمودی یک کارمند جزء  است به او فوق العاده مدیریت تعلق نگرفته)  با تفاوت تطبیق و پیچیدگی های ان آشناست؛ با فوق العاده های متعلقه به خود و نحوه محاسبه امتیازات و مبالغ حاصله آشناست. با کسورات بیمه و مالیات و صندوق بازنشستگی و .. نحوه محاسبه آنها آشناست.
ولیکن چند مورد در فیش حقوقی او جلب توجه نمود : معوقه و برگشت فوق العاده  و همینطور مبلغی که به حساب او واریز شده بود که او را به فکر وا داشت ..
در ادامه با مفاهیم مذکور بیشتر آشنا خواهیم شد..
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
04 آذر 1392 04:01 ب.ظ
معوقه و برگشت:

معوقه:
وقتی صحبت از معوقه به میان می‌آید، کلماتی همچون به تعویق افتادن، مربوط به گذشته و ... به ذهن خطور می‌کند. در واقع مزایا یا کسوراتی است که در حال حاضر مشهود است ولی گذشته حادث شده است. به بیان ساده:  حقوق یا مزایا یا حتی کسوراتی که مربوط به گذشته است ولی الان پرداخت می‌شود.
به دلایل مختلف مانند اشتباه در محاسبات، بخشنامه جدید، خطای کاربر و.... ایجاد می‌شود. حال با این گونه آیتم ها چگونه باید برخورد نمود؟

همانطور که ذکر شد : مربوط به گذشته است: پس استباط می‌شود که محاسبات آن باید با توجه به شرایط ، قوانین و دستور العمل‌های همان زمان انجام شود، یعنی مثلا اگر ما الان در ماه آذر هستیم و با معوقه ای روبه رو می‌شویم که مربوط به ماه اردیبهشت می باشد، محاسبات با روش و فرمول‌ها و قوانین مربوط به اردیبهشت باید لحاظ شود : مثلا در فیش  حقوقی که در بالا عنوان شد، معوقه مربوط به فوق العاده سختی شرایط کار که به آقای محمودی تعلق گرفته در حقوق آذر ماه ثبت شده  ولی آذر ماه در تهران بوده و سختی کاری نداشته در صورتی که اردیبهشت ماه در منطقه  جغرافیایی بوده که سختی کار خاص خود را داشته ولی به او پرداخت نشده، پس اولین نکته : ماهی که معوقه آن باید محاسبه شود و مربوط به تاریخی قبل از ماه جاری است باید مشخص شود:



از طرفی در اردیبهشت ماه که سختی کار اتفاق افتاده پرداخت نشده و الان در آذر ماه پرداخت می‌شود پس دومین نکته: پرداخت مربوط به معوقه باید در فیش حقوقی ماه  جاری صورت بگیرد.

اما نکته بعدی: آیا معوقه مربوط به تمام آیتم‌های حقوقی است؟ آیا به همه اشخاص تعلق می‌گیرد؟ طبیعی است که بعضی اوقات یک فیلد  برای همه پرسنل اضافه یا کسر می‌شود بعضا نیز برای یک سری افراد با شرایط خاص مثلا حکمی، همچنین گاها یک سری فیلدها برای یک پرسنل یا چند پرسنل تغییر می‌کند و گاهی اوقات فقط یک فیلد پس نکته سوم: نیاز به جدول یا به عبارتی کاربرگی داریم که مشخص نماید که چه شخصی چه فیلدی تغییر نموده یا باید تغییر نماید.




 حال شرایط برای محاسبات معوقه  فراهم می باشد:



برگشت:
در واقع  جلوه ای از معوقه  می‌باشد یعنی به بیان عامیانه : همانطور که  در معوقه مبالغی باید اضافه یا کسر می‌شد که نشد و حال در فیش حقوقی جدید نمود پیدا کرده. در مورد برگشت، مبالغی به عنوان کسورات یا اضافات کسر یا اضافه نباید می‌شد که شد.  و باید در  فیش حقوقی جدید لحاظ شود، در واقع از هر لحاظ چه از نظر محاسبات ما چه از لحاظ نحوه ظهور چه از لحاظ سند حسابداری  رفتاری شبیه معوقه دارد با یک تفاوت عمده : مثلا اگر معوقه مزایا، باعث می‌شود هزینه مربوط به حقوق یک شخص بدهکار شود، در برگشت باعث می‌شود که هزینه مربوطه  بستانکار شود یا بالعکس.
.........
پ ن : مباحث مربوط به معوقه و برگشت گسترده تر از مواردی می‌باشد که در این پست گذاشته شد، امید است به کمک همکاران گرامی مطلب کامل تر شود.

آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
22 دی 1392 10:03 ق.ظ

چگونگی ثبت سند حقوق و دستمزد:

برای ثبت سند حقوق و دستمزد ابتدا باید ساختار کدینگ حساب‌ها  را شناخت  و حساب‌های کل و معین درگیر در فرآیند ثبت حقوق و دستمزد را تشخیص داد.

بطور کلی سه حساب کل به شرح زیر با معین‌های مرتبط با آن در ثبت سند حقوق و دستمزد دخیل هستند:

حساب های کل:
  1. هزینه های حقوق و دستمزد
  2. سایر حسابهای دریافتنی
  3. بستانکاران دولتی (سایر حسابهای پرداختنی)

حساب‌های معین:

هزینه های  حقوق ودستمزد

611001 حقوق پایه
611002 اضافه کاری
611003 حق شیفت وشبکاری
611004 حق نوبت کاری
611005 حق جذب
611006 فوق العاده مسکن وخواروبار
611007 حق اولاد
611008 عیدی وپاداش
611009 بن کارگری
611010 پاداش بهره وری تولید
611011 بیمه سهم کارفرما
611012 سهم صندوق کارآموزی
611013 بازخرید سنوات خدمت کارکنان
611014 مرخصی استفاده نشده
611015 حق سر پرستی
611016 بیمه بیکاری
611017 دستمزد کارکنان روزمزد
611018 حقوق ومزایای متفرقه
   


سایر حسابهای دریافتنی:
     
111401 مساعده حقوق
111402 وام ضروری کارکنان
111403 وام مسکن کارکنان
111404 جاری کارکنان
111406 خسارات قابل دریافت ازبیمه
111407 مطالبات غیر تجاری از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی
111409 حق العمل کاران و ترخیص کاران گمرکی
111411 سایر حسابها واسناد دریافتنی
 


سایر حساب های پرداختنی

211201 مالیات بر در آمدشرکت
211202 مالیات حقوق ودستمزد کارکنان
211203 مالیات تکلیفی اشخاص ثالث
211204 سازمان تامین اجتماعی – حق بیمه کارکنان
211205 سازمان تامین اجتماعی – حق بیمه اشخاص ثالث
211206 بیمه عمر وحوادث کارکنان
211207 صندوق کار آموزی
211208 حقوق ودستمزد پرداختنی
211212 عیدی وپاداش پرداختنی
211216 عوارض شهرداری
211222 عوارض آموزش و پرورش
211224 روند حقوق


پس از شناسایی حساب‌ها باید ماهیت آنها از نظر بدهکار یا بستانکار بودن را شناخت:

بدهکار:


(کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) دستمزد و مزایا
 
(کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) عائله مندی
 
(کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) حق مسکن
 
(کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) اضافه کاری
 
(کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) ۲۳% بیمه کارفرما

.......

بستانکار:
 
( کل ) سایر حسابهای پرداختنی – ( معین ) مطالبات کارکنان
 
( کل ) سایر حسابهای دریافتنی – ( معین ) مساعده و علی الحساب
 
( کل ) بستانکاران دولتی – ( معین ) اداره دارایی
 
 ( کل ) بستانکاران دولتی – ( معین ) اداره تامین اجتماعی

....

بطور مثال:

فرض کنید آقای محمودی در سال 89 به شرح زیر حقوق دریافت کرده است:

جمع حقوق پایه  برابر ۸۹۵۶۳۰۰۰ ، عائله مندی  برابر ۱۵۱۵۰۰۰ ، حق مسکن برابر ۲۸۵۱۶۱۳ ، جمع اضافه کاری برابر ۱۶۸۱۹۵۳ ، بیمه بیکاری ۳% برابر ۲۷۱۷۵۹۷ ، بیمه کارفرما ۲۰%  برابر۱۹۹۴۴۰۰ ، بیمه کارکنان ۷%  برابر ۶۵۸۶۷۶۰ ، مالیات حقوق برابر ۲۳۷۴۸ ، مساعده دریافتی کارکنان برابر ۳۴۰۳۰۰۰ ، خالص حقوق پرداختی به کارکنان برابر ۸۵۵۹۸۰۵۸

حال خواهیم داشت:

بدهکار – (کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) دستمزد و مزایا=  ۸۹۵۶۳۰۰۰
 
 بدهکار – (کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) عائله مندی = ۱۵۱۵۰۰۰
 
بدهکار – (کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) حق مسکن = ۲۸۵۱۶۱۳
 
بدهکار – (کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) اضافه کاری= ۱۶۸۱۹۵۳
 
بدهکار – (کل ) هزینه حقوق و دستمزد  – ( معین ) ۲۳% بیمه کارفرما =۴۷۱۱۹۹۷
 
بستانکار – ( کل ) سایر حسابهای پرداختنی – ( معین ) مطالبات کارکنان= ۸۵۵۹۸۰۵۸
 
بستانکار – ( کل ) سایر حسابهای دریافتنی – ( معین ) مساعده و علی الحساب = ۳۴۰۳۰۰۰
 
بستانکار – ( کل ) بستانکاران دولتی – ( معین ) اداره دارایی=۲۳۷۴۸

بستانکار – ( کل ) بستانکاران دولتی – ( معین ) اداره تامین اجتماعی= ۱۱۲۹۸۷۵۷

 پ ن : جمع کل بیمه پرداختی به شعبه تامین اجتماعی مجموع ۳۰% که شامل بیمه بیکاری + بیمه کارفرما + بیمه کارکنان می باشد.

...............................................................................................

  رفتار سیستم مالی یکپارچه نوسا:

در سیستم‌های یکپارچه: انتظار می‌رود یک رابطه منطقی و معنا دار بین زیر سیستم‌ها وجود داشته باشد ، رابطه حقوق و دستمزد و حسابداری نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. کمترین انتظاری که از یک سیستم یکپارچه واقعی می‌رود این است که به لحظه سندهای حاصله از رخدادهای حقوق و دستمزد را در اختیار قرار دهد. برای اینکار نیاز به واسطی که حکم الگو (شابلون) داشته باشد داریم که متناظر با هر رخداد در حقوق و دستمزد ، سندی را بصورت اتوماتیک تشکیل دهد تا هزینه حقوق  و دستمزد که یکی از عمده ترین هزینه‌های عملیاتی است را از جنس سند  به لحظه در اختیار داشته باشیم.

با این شرایط ،با ثبت  فعالیت‌های حقوق و دستمزد پرسنل و  ثبت سند حاصله به لحظه در تمام گزارشات  سیستم می توان تاثیر سندهای حاصله از حقوق و دستمزد را در اختیار داشت.


.


آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
22 دی 1392 11:45 ق.ظ
چند نکته تکمیلی در ثبت سند حقوق:

یکی از مهمترین اقلام تعیین بهای تمام شده بعد از مواد اولیه، حقوق و دستمزد مستقیم می باشد، در یک ساختار اقتصادی مراکز مختلفی وجود دارند که مولد هزینه می‌باشند که از آنها به عنوان مراکز هزینه یاد می‌نماییم، اما آیا تمام این مراکز هزینه در بهای تمام شده کالا  بصورت مستقیم تاثیر گذار هستند یا نه، یک شرکت تولیدی را در نظر بگیرید حقوق و دستمزد افرادی که در خط تولید در حال کار کردن هستند در بهای تمام شده کالای تولیدی تاثیر گذار است ولی حقوق و دستمزد پرسنل اداری هرچند سود یا زیان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی در بهای تمام شده تاثیر گذار نمی باشند.
لذا نیازمند تفکیک بین هزینه‌های ایجاد شده در هریک از مراکز هزینه هستیم، هرچند مرجع هزینه های حقوق و دستمزد این مراکز هزینه سیستم حقوق و دستمزد می باشد، ولی کن هزینه های دیگری غیر از حقوق و دستمزد و از جنس سربار وجود دارد که در سیستم دیگری غیر از حقوق و دستمزد ایجاد می‌شود ؛ لذا نیازمند انعکاس آنها در حسابداری در قالب اسناد حسابداری هستیم تا در حسابداری تجمیع تمام هزینه‌هایی که از سایر سیستم‌ها  منعکس شده باشیم. به عبارتی سیستم مالی یکپارچه نوسا، مراکز هزینه را با ارتباط معنی داری که وجود دارد به تفصیلی مربوطه ترجمه می‌کند و کاربر حسابداری بدون  دسترسی به حقوق و دستمزد و بدون درگیر شدن در ریز رخدادهای حقوق و دستمزد می‌تواند گزارش مورد نیاز خود را به تفکیک مراکز هزینه و به لحظه اتخاذ  می‌نماید.







آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 2 << < 12