چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 19 آبان 1392 10:59 ق.ظ توسط saadat
معافیت‌های بیمه ومالیات
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
19 آبان 1392 10:59 ق.ظ
    معافیت های مالیات حقوق

    ماده 84:

    تا ميزان يکصد و پنجاه برابر حداقل حقوق مبناي جدول حقوق موضوع ماده (1) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت- مصوب 1370- در آمد سالانه مشمول ماليات حقوق کليه حقوق بگيران از جمله کارگران مشمول قانون کار، از يک يا چند منبع، از پرداخت ماليات معاف مي شوند.

    ماده 91:


    مادة91 ـ درآمدهاي حقوق به شرح زير از پرداخت ماليات‌معاف است‌:
    1 ـ رؤسا و اعضاي مأموريت‌هاي سياسي خارجي در ايران و رؤسا و اعضاي هيأت‌هاي نمايندگي فوق العادة دول خارجي نسبت ‌به درآمد حقوق دريافتي از دولت متبوع خود به شرط معاملة  متقابل ‌و  همچنين رؤسا و اعضاي هيأت‌هاي نمايندگي سازمان ملل متحد و مؤسسات تخصصي آن در ايران نسبت به درآمد حقوق دريافتي ازسازمان و مؤسسات مزبور در صورتي که تابع دولت جمهوري ‌اسلامي ايران نباشند.
    2 ـ رؤسا و اعضاي مأموريت‌هاي کنسولي خارجي در ايران و همچنين کارمندان مؤسسات فرهنگي دول خارجي نسبت به درآمد حقوق دريافتي از دول متبوع خود به شرط معاملة متقابل‌.
    3 ـ کارشناسان خارجي که با موافقت دولت جمهوري اسلامي‌ايران از محل کمک‌هاي بلاعوض فني و اقتصادي و علمي و فرهنگي دول خارجي و يا مؤسسات بين‌المللي به ايران اعزام ‌مي‌شوند نسبت به حقوق دريافتي آنان از دول متبوع يا مؤسسات ‌بين‌المللي مذکور.
    4 ـ کارمندان محلي سفارتخانه‌ها و کنسولگريها ونمايندگي‌هاي ‌دولت جمهوري اسلامي ايران در خارج نسبت به درآمد حقوق دريافتي از دولت جمهوري اسلامي ايران در صورتي که داراي‌ تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران نباشند به شرط معاملة ‌متقابل‌.
    5 ـ حقوق بازنشستگي و وظيفه و مستمري و پايان خدمت و خسارت اخراج  و بازخريد خدمت و وظيفه يا مستمري پرداختي به‌وراث و حق سنوات و حقوق ايام مرخصي استفاده نشده که در موقع بازنشستگي يا از کارافتادگي به حقوق بگير پرداخت مي‌شود.
    6 ـ هزينة سفر و فوق العادة مسافرت مربوط به شغل‌.
    8 ـ مسکن واگذاري در محل کارگاه يا کارخانه جهت استفادة‌کارگران و خانه‌هاي ارزان قيمت سازماني در خارج از محل کارگاه يا کارخانه که مورد استفادة کارگران قرار مي‌گيرد.
    9 ـ وجوه حاصل از بيمه بابت جبران خسارت بدني و  معالجه و امثال آن‌.
    10 ـ عيدي سالانه يا پاداش آخر سال جمعاً معادل يک دوازدهم ‌ميزان معافيت مالياتي موضوع مادة (84) اين قانون‌.
    11 ـ خانه‌هاي سازماني که با اجازة قانوني يا به موجب‌آيين نامه‌هاي خاص در اختيار  مأموران کشوري گذارده مي‌شود.
    12 ـ وجوهي که کارفرما بابت هزينه معالجة کارکنان خود يا افراد تحت تکفل آنها مستقيماً يا به وسيلة حقوق بگير به پزشک يا بيمارستان به استناد اسناد و مدارک مثبته پرداخت کند.
    13 ـ مزاياي غيرنقدي پرداختي به کارکنان حداکثر معادل دو دوازدهم معافيت موضوع مادة (84) اين قانون‌.
    14 ـ درآمد حقوق پرسنل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ‌ايران اعم از نظامي و انتظامي‌، مشمولان قانون استخدامي وزارت ‌اطلاعات و جانبازان انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و آزادگان‌. 
     

    ماده 92

    مادة 92 ـ پنجاه درصد (50%) ماليات حقوق کارکنان شاغل در مناطق کمتر توسعه يافته طبق فهرست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور بخشوده مي‌شود.

    تبصره ـ بدهي ماليات بر درآمد حقوق کادر نظامي و انتظامي ‌تا تاريخ اجراي اين قانون بخشوده مي‌شود.


     منبع : سازمان امور مالیاتی کشور : http://www.intamedia.ir/laws


    درمورد بیمه


    بر اساس مفاد شورایعالی تامین اجتماعی از تاریخ ۰۱/۰۳/۱۳۷۳ مزایای پرداختی به بیمه شدگان به شرح ذیل از پرداخت حق بیمه معاف می باشند و کارفرمایان کارگاه های مشمول می بایست در زمان پرداخت حقوق و مزایا ی مشمول حق بیمه موارد مذکور را مد نظر قرار دهند:

    بازخرید ایام مرخصی
    کمک هزینه اولاد
    فوق العاده ماموریت و هزینه سفر
    عیدی
    مابه التفاوت کمک هزینه مسکن و خوارباردر ایام بیماری
    حق شیر
    پاداش نهضت سواد آموزی
    حق تضمین
    حق سنوات (مزایای پایان کار)
    پاداش افزایش تولید
    حق همسر


    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.