چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 03 شهریور 1394 10:51 ق.ظ توسط omid
چند درخواست کوچک
�44 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 3 << < 123 > >>
مولف پيغام ها
sajjadi
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 12:20 ب.ظ
با سلام مجدد

جسارتا درخصوص يک کالاي خاص، بسيار پر کاربردتر است کاربر از گزارش بسيار زيباي "خلاصه اطلاعات کالا" استفاده نمايد که نه تنها ارتباط با انبار(ها) را نشان مي‌دهد بلکه اطلاعات بسيار بيشتري در اختيار کاربر قرار مي‌دهد.
 
با سپاس
sajjadi
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 12:32 ب.ظ
ببخشيد نکته ديگري که فراموش کردم در پست قبلي يادآوري نمايم اين است که امکان Ctrl+r مانند تعريف کد (حساب، کالا يا...) تنها در قسمت فهرستي (سمت راست درخت) قابل استفاده است. اطلاعاتي که هنگام احضار اين پنجره (ارتباط کالا با انبار) در سمت چپ درخت مشاهده مي‌کنيد، مربوط به کالايي است که در همان لحظه در سمت راست مشاهده مي‌شود. حال اين کالا چه سرگروه باشد و چه عملياتي.


mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 12:33 ب.ظ
درباره مورد چهارم عرض ميكنم كه همانطور كه فرموديد ، عليرغم اينكه برخي موارد از نظر بنده و حضرتعالي و بقيه أهالي فن ، غير أصولي است ، اما بايد توجه داشته باشيم كه همواره استفاده مشتري از نرم افزار دقيقاً همان مطلب اصولي كه مدنظر ماست و با تمام استانداردهاي بين المللي مطابقت دارد ، نيست . براي يك بنگاه تجاري و خدماتي ، بزرگترين استاندارد نياز كاربر و عرف جامعه مشتريان است و فكر ميكنم كه ما هم بايست كمي انعطاف داشته باشيم و نيازهاي واقعي مشتريان خود را در شرايط محيطي و اجرايي كار ببينيم كه بعضاً با استانداردهاي ذهني ما مطابق نيست .
بنده در تمام شركتهايي كه شاهد عمليات شمارش كالا در انبارهاي بسيار بزرگ و غول پيكر بوده ام ، اغلب حتي يك بار شمارش هم بالغ بر يك هفته به طول مي انجامد و بويژه پس از اتمام اولين سال راه اندازي سيستم ، و با كوله باري از اشتباهات در طول دوره انباردار محترم ، اصلاً حسابدار انبار در اين وضعيت راغب به ثبت برگه انبار گرداني نيست و امكان شمارش دوم را نيز ندارد . بلكه سريعاً به دنبال موجودي واقعي و مغايرت هاي بزرگ است كه فقط در همان موارد اقدام به شمارش مجدد و يا كشف اشتباهات انبار دار و سپس ثبت برگه هاي تعديل و يا نقل و انتقال مناسب كه در زمان واقعي انجام نشده است ، بزند .
كسري و مازاد انبار آخرين مرحله گزارش انبارگرداني است ، پس از اينكه مديريت ، مغايرت هاي نهائي را كه فاقد اشتباهات انبار باشد و واقعاً كسري و مازاد انبار باشد ، به عنوان كسري و مازاد بپذيرد . بنابراين در دنياي پراشتباه انبار داري ما ، قبل از ثبت برگه انبارگرداني ، رويت موجودي و مغايرت در برگه شمارش از الزامات مشتريان است .
ارادت
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 12:42 ب.ظ
ممنون از جناب سجادي ، درباره مورد اول در اولين ايستگاهي كه دسترسي به نرم افزار داشته باشم ، از همكاران محترم پشتيباني خواهش ميكنم كه مساله را در محل بررسي فرمايند . شايد اشتباه از بنده است .
اما درباره درخواست دوم ، متوجه راه حلهاي جانبي هستم . اما يك درخواست بود كه اگر مانند درخت حساب بشود ، خيلي خوب است ، حال يا امكان افزودن آن در نرم افزار هست و يا نيست . كه فكر ميكنم بايد منتظر بررسي و جواب نهائي آقاي مؤمني باشيم .
ارادت
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 12:48 ب.ظ
درباره بند ٥ مثال واقعي ، عمليات فروش يك مركز فروش است . اگر بررسي بفرماييد ، سپاسگذارم . قبلاً هم خدمت جناب توحيدي عرض كرده ام .
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 01:06 ب.ظ
ضمناً در بند ٤ همانطور كه جناب سجادي فرمودند ، در فرم چاپي ، حتي ستون موجودي هم نيست كه تقاضا دارم اگر ممكن است ، اضافه فرماييد.
با سپاس
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
02 شهریور 1394 01:40 ب.ظ
سلام

اگر هر نکته مورد نظر را در یک پست جداگانه درج می‌کردید الآن این مطالب که از 2 سال پیش شروع شده و همینطور بند به بند مورد بحث قرار می‌گیرد این‌قدر درهم نبودند...

در مورد ارائه موجودی در برگه شمارش واقعا بیش از این میسر نیست. لطفا از روشی که در سیستم پیاده شده است تبعیت فرمایید. اگر مغایرت‌ها این‌قدر برای کاربر اهمیت دارد، لطفا یکبار برگه انبارگردانی موقت ثبت کند و مغایرت‌ها را در آنجا مشاهده کند...

در مورد عملیات یک مرکز فروش: گزارش‌های فروش به دو گونه کلی عملیات و گردش تفکیک می‌شوند. همانطور که از نام آنها بر می‌آید، عملیات فروش اشاره به ریز عملیات دارد. این ریز هم به انواع سطرهای اصلی و جنبی / کسور و اضافات / پورسانت‌ها تفکیک می‌شود. در هیچیک از این انواع اصلا با کل برگه سروکار نداریم که بخواهیم جمع برگه را ارائه کنیم. در مقابل در گزارش‌های گردش (که حالت سرجمع دارند) هر جا که میسر بوده، من جمله برای مراکز فروش، نوعی از گزارش که سرجمع برگه‌ها را بدست می‌دهد هم پیاده شده است. آنچه شما می‌خواهید، به نظر بنده فهرست برگه‌های فروش یک مرکز است. برای دریافت فهرست برگه‌های فروش باید از گزینه "فهرست برگه‌های فروش" استفاده کنید (نه گزارش عملیات)...

در مورد اینکه ارتباط کالا با انبارها شبیه درخت حساب شود باز هم به نظر می‌رسد که منظور شما را درست متوجه نشدم - اینها "دقیقا" شبیه به یکدیگرند - یعنی در حساب‌ها هم ارتباط با تفصیلی‌هایی که در سرگروه تعریف شده باشند در زیرگروه نمایش داده نمی‌شود (و نباید هم بشود). در صورتی که بخواهید، باید به جای سرگروه، ارتباط را در زیرگروه تعریف کنید. دقیقا همین وضعیت در ارتباط کالا با انبار هم وجود دارد. اگر ارث‌بری از سرگروه برای شما یا کاربر مربوط گیج‌کننده است، خوب از این امکان استفاده نکنید و ارتباط مزبور را برای هر کالا به تفکیک تعیین نمایید.

نکته بسیار جالب در این بحث این است که همین الآن در یک پست دیگر کاربری درخواست کرده که واحدهای فرعی کالا هم همانند ارتباط کالا با انبار قابل ارث‌بری از سرگروه باشند. یعنی دقیقا در نقطه مقابل بحثی که در اینجا جریان دارد. داستان تکراری و ملال‌آوری است. کاربران با هر مسئله‌ای که برخورد می‌کنند در مواجه با آن به جای هر کار ابتدا به این فکر می‌افتند که اگر چه امکانی در سیستم وجود داشت مسئله ایشان حل می‌شد. به هیچ جنبه دیگری هم توجه نمی‌کنند. توجه به این نکته به خصوص برای همکاران بنده در بخش‌های پشتیبانی و فروش می‌تواند بسیار آموزنده باشد.


mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 01:56 ب.ظ
سلام . در درخت حساب ، هنگامي كه از سمت چپ بصورت يكباره إرث ميدهيم ، اين إرث در تمام زير شاخه ها انتقال داده ميشود . ( كپي مشخصات تكميلي به زيرگروه .)
ضمناً نظر بنده حقير منافاتي با نظر دوستمان در بحث واحد فرعي ندارد . إرث در نرم افزار يك امكان فوق العاده و مطلوب است كه نبود آن واقعاً ملال آور است . درخواست ما فقط امكان نمايش إرث در زيرشاخه هاست .
ارادت
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 02:20 ب.ظ
استاد عزيز و بزرگوار ! جناب آقاي مؤمني !
قبلاً هم بارها و بارها به همكاران عزيز و محترم پشتيباني عرض كرده ام ، بنده مشتري نوسا نيستم كه با هر مشكل كوچك و بدون بررسي ، بجاي حل مشكل فوراً به فكر افزودن إمكاني در نرم افزار بيفتم . بنده سالهاست كه مشاور راه اندازي سيستم يكپارچه مالي به كمك نرم افزار نوسا در شركتهاي مشتري نوسا هستم و بالغ بر ٢٠٠ دوره آموزشي آزاد نرم افزارهاي نوسا را علاوه بر آموزشهاي مشاوره و پياده سازي آموزش داده ام و به جزء جزء امكانات اغلب نرم افزارهاي نوسا ( بجز دستمزد ) إشراف دارم . شما يقين داشته باشيد هر موضوعي كه مطرح ميشود ، پس از بررسي هاي متعدد در شركتهاي مختلف و حتي پس از رفع مشكل بوجود آمده به كمك راه كارهاي نوسايي و غير نوسايي در آن سازمان و فقط با كمك امكانات موجود و بدون اينكه به فكر تغيير در امكانات نرم افزار بيفتيم ، مطرح ميشود .
و دليل طرح اين مسائل صرفاً به نيت ارتقاي نرم افزار و سهولت پياده سازي و كاربري براي مشتريان بعدي به منظور افزايش اصل رضايتمندي ، و پس از بررسي كارشناسي و پايش نيازمندي مشتريان مختلف است . واگر قبول بفرماييد ، بنده خود را جزو خانواده بزرگ نوسا ميدانم . لذا درخواست حقير اين است كه درخواستهاي مطرح شده را با التفات بيشتر بررسي فرماييد .
ارادت
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 02:26 ب.ظ
درباره مثال مركز فروش ، عرض ميكنم كه مركز فروش و مشتري و بازارياب و ... پارامترهاي وابسته به سطر فاكتور نيستند و به همين دليل در تمام گزارشات فروش مربوط به آنها ، امكان نمايش كسور و اضافات مربوط به قوانين مكمل بها لحاظ شده است و بهاي نهائي برگه ها نيز از همان جنس است .
ارادت
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
02 شهریور 1394 02:32 ب.ظ
سلام

قربان، شما ارث‌بری و کپی را با هم یکسان می‌گیرید. این یک مسئله فنی است و لزومی هم ندارد که همه اعضای خانواده نوسا به آن اشراف داشته باشند. کافی است قبول داشته باشید که همه امکاناتی که به آن اشراف دارید را بنده کمترین با تکیه به توانایی‌ها و تجربه 28 ساله طراحی کرده‌ام.

حتما نکاتی را در نظر دارم که در پاسخ به برخی از خواسته‌های جناب‌عالی (همانند سالیان گذشته) با ذکر دلیل یا بدون آن مطالبی را عنوان می‌کنم. آنچه برای من قابل درک نیست تلاش مثال‌زدنی شما برای این است که نکات مورد نظر خود را همه و عین واقعیت و حقیقت و درستی اثبات فرمایید. حتی اگر چنین باشد، قربان ما ممکن است در زمینه‌هایی با هم اختلاف نظر داشته باشیم. مستقل از نیت شما در اصرار بر نظرات خود کاری بیش از آنچه عرض شد از ما بر نمی‌آید. شبیه این وضعیت در همین بحث که از دو سال پیش آغاز شده است و یکبار خاتمه یافته و دوباره شروع شده است دیده می‌شود. کلی بحث می‌کنیم و زمان و اعصاب و انرژی صرف می‌کنیم و در پایان 3 تا کلید میانبر به سیستم اضافه می‌شود! اگر شما خود را عضوی از خانواده نوسا می‌دانید تمنا می‌کنم به نظرات حقیر با اعتماد و التفات بیشتری عنایت داشته باشید....

momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
02 شهریور 1394 02:34 ب.ظ
سلام

پست آخر را بعدا دیدم. شما مثل اینکه اصلا نظرات بنده را با دقت نمی‌خوانید - چه رسد به اینکه ما تمنا داریم التفات داشته باشید. قربان برای دریافت گزارش مورد نظر از فهرست برگه‌های فروش استفاده کنید....
....
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 03:24 ب.ظ
سلام مجدد ،
برادر بزرگوار ! تلاش و تجربه ٢٨ ساله جنابعالي قابل ستايش و تقدير است . اما بي اطلاعي حضرتعالي از اوضاع واقعي مشتريان و نيازهاي واقعي و كاربردي آنها را جبران نميكند . چون جنابعالي طراح و برنامه نويس بسيار قهّاري هستيد و در صحنه اجرا حضور نداريد . اگر حضور داشتيد ، متوجه مشكلات بزرگي كه مثلاً از كپي نكردن همين ارتباط به زير شاخه هاي كالا ( يك درخواست بسيار جزئي) در سازمانهاي بزرگ و بويژه در حين پروژه پياده سازي پديد ميآيد ، بوديد . و بسياري مسائل ديگر كه بر آن تأكيد دارم . اما متاسفانه بجاي تشكر از اين امكان سنجي و اين اطلاع رساني ، حتي تره اي هم خورد نميشود .
دليل اين همه پا فشاري اعتقادي است كه پشت آن وجود دارد و در طرف مقابل هم ديده ميشود .
ضمناً دليل حضور بسيار كم و مقطعي بنده حقير در سامانه پشتيباني همين مطلبي است كه حضرتعالي به آن اشاره فرموديد كه براي يك درخواست بسيار كوچك و جزئي بايستي ساعتها وقت و انرژي و هزينه و اعصاب صرف كنيم و در آخر هم به هيچ نتيجه اي نميرسيم .
به هرحال بنده حقير هيچ إشرافي به علم برنامه نويسي ندارم و شايد بهترين پاسخ براي افرادي از قبيل بنده حقير اين باشد كه " امكان پياده سازي اين درخواست در نرم افزار وجود ندارد ."
ارادت
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 03:48 ب.ظ
سلام مجدد ، در مورد گزارش مركز فروش به دنبال گزارشي هستيم كه هم شامل كالاهاي فروش رفته توسط يك مركز فروش باشد و هم شامل اطلاعات عمومي برگه هاي فروش آن مركز ( از جمله بهاي نهائي برگه ) و اين گزارش در فهرست برگه هاي فروش قابل ايجاد نيست . و قابل توجه اينكه درخواست حقير را در بسياري از گزارشات فروش لحاظ فرموده ايد و قابل استفاده نيز هست . و فكر نميكنم درخواست غير منطقي باشد ، چون اگر غير منطقي بود ، كسور و اضافات هم سطري نيست و نميبايست نمايش داده شود .
ارادت
rouhani
کاربر
کاربر

--
02 شهریور 1394 04:13 ب.ظ
با سلام و عرض ادب
پس از بررسي امکانات در درخت حسابها در واحد پشتيباني نيز دقيقا همانطور که جناب مومني فرمودند هيچ مشکلي مشاهده نشد.
البته ذکر اين نکته خالي از لطف نمي باشد که امکانات کاربران در درخت حسابها ، به جز خود درخت حسابها داراي دو سرشاخه ي ديگر نيز مي باشد.
1-حسابهاي غيروابسته به بخش(شعبه)
2-حسابهاي ساير بخش ها(شعبه)
همانطور که بيشتر از بنده مستحضر هستيد هر حسابي که در درخت حساب ها تعریف می شود به صورت پیش فرض غیر وابسته به بخش می باشد.احتمالا هنگامی که سرشاخه را غیر مجاز میکنید امکان ملاحظه درخت حساب ها (غیر وابسته به بخش) را برای کاربر مورد نظر مجاز نمیکنید.
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 04:42 ب.ظ
سلام . با عرض پوزش چنين كه فرموديد ، نيست .
ظاهراً مطلب بدرستي منتقل نميشود . لطفاً براي درك درست عرايض بنده ، دقيقاً يك سطح ما قبل آخر از امكانات را بررسي فرماييد .
ارادت
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
02 شهریور 1394 05:22 ب.ظ
پیش از این، ID این بحث یعنی mehr-daanesh مربوط به دوست قدیمی ما آقای تاج‌الدینی بود - هنوز همین‌طور است یا واگذار شده است؟

اگر هنوز با جناب تاج‌الدینی مواجه‌ایم باید عرض کنم که جدا از نحوه برخورد شما دل‌شکسته شدم و اصلا انتظار نداشتم.

5 مورد مطرح فرموده‌اید یکی از یکی جالب‌تر و هیچ پاسخی را هم نمی‌پذیرید و تازه فرمایش‌های جدید هم می‌فرمایید. قربان، مطالب این انجمن برای همه کاربران سیستم‌های ما مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر بنده تشخیص می‌دهم که در پاسخ به یک درخواست بسیار غیرمنطقی به جای فرار از توضیح و ذکر "میسر نیست" درخواست را به بحث بگذارم، به سایر کاربرانی که این مطالب را مطالعه می‌کنند هم توجه دارم - البته پاسخ مناسب این رفتار عبارت "تره هم خورد نمی‌کنید" نیست. تصور بنده این بود که در مورد من چنین تصوری نداشته‌اید.

متاسفانه عصبی شده‌اید و به همین دلیل از مطالب شما حرف منطقی دریافت نمی‌شود:

"هم شامل كالاهاي فروش رفته توسط يك مركز فروش باشد و هم شامل اطلاعات عمومي برگه هاي فروش آن مركز"؟ خوب معلوم است که میسر نیست.

"و قابل توجه اينكه درخواست حقير را در بسياري از گزارشات فروش لحاظ فرموده ايد و قابل استفاده نيز هست" - مثل؟

"و فكر نميكنم درخواست غير منطقي باشد ، چون اگر غير منطقي بود ، كسور و اضافات هم سطري نيست و نميبايست نمايش داده شود" - کسور و اضافات سطری نیست؟ یعنی در یگ برگه تعدادی کسر و اضافه نداریم؟ نمی‌بایست کجا نمایش داده شود؟

از جناب تاج‌الدینی انتظار ندارم.

البته بنده به روال قدیم، مطالب مندرج در انجمن را مستقل از اینکه مطلب را چه کسی نوشته است پاسخ می‌دهم. ولی این یک پست به دلیلی، کمی شخصی شد.


mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 05:42 ب.ظ
سلام مجدد :
جناب مومنی عزیز ، استاد بزرگوار ،
اگر به گزارشات تفکیک شده مراکز فروش برحسب مشتری ، بازاریاب، منطقه جغرافیایی و ... (بجز کالا که میسر نیست) توجه بفرمایید ، دقیقا صدق گفتار بنده را متوجه خواهید شد و اطلاعات سطری و عمومی را تواما خواهید دید . . . باز هم اگر زبان الکن بنده مثل همیشه گویای مطالب نیست و اینقدر ناواضح بیان میکنم که هم خودم و شما را عصبی نموده ام ، از حضرتعالی عذرخواهی و تقاضای بردباری و التفات بیشتر دارم .
در این مورد بخصوص هم جناب توحیدی کاملا در جریان درخواست بنده حقیر هستند.
ارادت
momeni
کاربر ارشد
کاربر ارشد

--
02 شهریور 1394 05:53 ب.ظ
سلام

متاسفانه چنین نیست.

لطفا به این صورت آدرس دهید، شاید موفق شویم: گزارش‌های فروش / عملیات یک مرکز فروش / از سطرهای اصلی و جنبی یا کسور و اضافات یا پورسانت‌ها / اخذ سرجمع برحسب مشتری

اطلاعات سطرهای برگه همزمان با اطلاعات عمومی برگه (شامل جمع برگه) ظاهر نمی‌شوند.

مثل اینکه آقای توحیدی در دسترس نیستند - چون در بحث شرکت نکردند.
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
02 شهریور 1394 06:09 ب.ظ
سلام .
در یک ستون اطلاعات سطرهای اصلی و جنبی و در ستون جنبی اطلاعات کسور و اضافات قابل نمایش است .
گزارش فروش/ عملیات فروش یک مرکز/اخذ سرجمع برحسب مناطق جغرافیایی
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
صفحه 2 از 3 << < 123 > >>