چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 31 تیر 1392 02:10 ب.ظ توسط z.sajedi
سوال مهم در مورد ثبت اسناد انبار
�4 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
z.sajedi
کاربر
کاربر

--
31 تیر 1392 01:01 ب.ظ
    با سلام و خدا قوت خدمت کلیه کارشناسان فعال شرکت محترم نوسا
    باتوجه به اینکه درهنگام ثبت برگه ورود انبار ( رسید انبار یا همان خرید) در سیستم نوسا و انتخاب طرف حساب عمومی ( که در رسیدها معمولا" فروشندگان کالا میباشد) آیا لازم است کد تفصیلی مانند کالاها یا مواردی مشابه به حساب موجودی کالا لینک شود و سند انبار و بعد حسابداری به ریز کالا در حساب موجودی ثبت شود  یا خیر؟
    منظور از این سوال اینست که بدلیل استفاده از سیستمهای جانبی مانند انبار ؛ فروش و ... دیگر لزومی به ریز نمودن حسابهائی مانند موجودی کالا نمیباشد و مطلب دیگر اینکه از شلوغی کدینگ حسابداری جلوگیری می کنیم و کاربر کمتر برای پیداکردن کد مربوطه دچار مشکل خواهد شد و میتوان جهت رویت ریز کالاهای خریداری شده به سیستم انبار رجوع نمود.

    با تشکر
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    31 تیر 1392 01:08 ب.ظ
    با سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی؛ همانطور که خودتان به نیکی اشاره فرمودید باید توجه نمود که هدف از ریز نمودن کالاها در تفصیلی ها چیست. آیا صرفا اخذ گزارش از گردش عملیات می باشد که در همان سیستم انبار به راحتی امکان پذیر است و نیازی به ریز شده در سیستم حسابداری نیست کا اینکه در سیستم یکپارچه نوسا برگه انبار و سند حسابداری محلق به هم هستند و قابل پیپیری می‌باشد.
    ولیکن در بعضی مواقع بالاخص زمانی که بحث محصول مطرح است و هدف بدست آوردن بهای تمام شده محصول است در این شرایط قسمت اعظم بهای تمام شده که همان بهای تمام شده مواد است از سیستم انبار اتخاذ می‌شود سایر موارد همچون حقوق و دستمزد مستقیم و سربار تولیدی از حسابداری و حقوق و دستمزد. لینک در این شرایط بسیار مطلوب است که کالاهای تولیدی در درخت تفصیلی ها نیز به زیز معرفی شوند
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    31 تیر 1392 01:22 ب.ظ
    سلام جناب سعادت. بسیار ممنون از پاسخ مفیدتان. همانطور که مستحضرید در شرکتهای بازرگانی داخلی چون بحث دستمزد مستقیم و سربار تولیدی وجود ندارد بنابراین محاسبه ی قیمت تمام شده هم بسیار ساده است و منوط به قیمت خرید کالا و در نهایت کرایه حمل کالا میباشد. پس با توجه به تائید گفته های جنابعالی درمورد وجود سیستم انبار و الحاق این دو سیستم بهم. در مورد حساب قیمت تمام شده هم نیازی به ایجاد تفصیلی خاصی نیست. درست است؟
    saadat
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    31 تیر 1392 01:34 ب.ظ
    به نظر بنده، در این شرایط تعریف تفصیلی برای کالا خیلی الزامی نیست . ولی تفصیلی مراکز مصرف و تامیین و مراکز هزینه لازم است.
    البته نظر سایر دوستان را نیز ملاحظه نمایید سپس جمع بندی نمایید.
    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    z.sajedi
    کاربر
    کاربر

    --
    31 تیر 1392 02:10 ب.ظ
    بسیار ممنونم جناب سعادت عزیز. من هم با شما کاملا" موافقم و ... چشم
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.