چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 16 تیر 1392 04:23 ب.ظ توسط melika
حذف گروهی کاربرگ های محاسبه راس
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
melika
کاربر
کاربر

--
16 تیر 1392 12:13 ب.ظ

    با سلام

    آیا راهی برای حذف یکباره کاربرگ های محاسبه راس وجود دارد ؟

    از پایگاهی که تعداد زیادی کاربرگهای محاسبه راس داشت کپی بدون اسناد گرفتیم تمامی اطلاعات شامل مدارک و نهاد ها و... پاک کردیم ولی اتفاق جالبی که برای کاربرگ های محاسبه راس افتاده این است که هدر برگه ها موجود است ولی از جزئیات آنها چیزی نمانده ، برای پاک کردن آنها باید روی برگه ها Enter کنیم تا وارد جزئیاتی که وجود ندارد بشویم و درآنجا با استفاد از آیکون حذف کاربرگ ، آن راحذف کنیم !

    امیدوارم که درست توضیح داده باشم

    با تشکر

    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    16 تیر 1392 12:35 ب.ظ
    سلام

    وقتی شما کپی بدون اسناد از یک پایگاه می گیرید حتی اگر اطلاعاتی شامل مدارک و نهاد ها و... را پاک هم نکنید این موضوع پیش می آید چون اطلاعات موجود در جزئیات کاربرگها از اطلاعات موجود در اسناد گرفته می شود ( مانند ریز عملیات ، دفتر و ... ) و متاسفانه امکان پاک کردن گروهی این کاربرگها میسر نیست .

    با تشکر
    melika
    کاربر
    کاربر

    --
    16 تیر 1392 12:45 ب.ظ
    پس چرا هدر برگه ها ذخیره می گردد ولی Detail آنها نه ؟ !
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    16 تیر 1392 01:02 ب.ظ
    این را نمی دانم و من هم منتظر پاسخ همکاران می مانم .

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 تیر 1392 02:40 ب.ظ
    سلام

    اصولا باقی ماندن (یا باقی گذاشتن) کاربرگ محاسبه راس در سیستم خیلی مرسوم نیست. قاعدتا پس از هر بار محاسبه راس برای تعدادی از رخدادها می‌توان کاربرگ را حذف کرد. از طرف دیگر از آنجا که خود کاربرگ مستقل از سطرهای آن دارای مشخصاتی است، فرض ما بر این بوده که باقی گذاشتن کاربرگ قبلی در سیستم با توجه به اطلاعات مندرج در خود کاربرگ (نه لزوما سطرهای آن) بوده باشد.

    همچنین می‌توان حالتی را تصور کرد که کاربر یک کاربرگ محاسبه برای خود داشته باشد و هر بار سطرهای مورد نیاز را به آن Drop کند و راس را محاسبه کند و در دفعه بعد سطرهای قبلی را حذف کند و مجددا عملیات را ادامه دهد. یعنی به عبارت دیگری برای کاربرگی که در سیستم حفظ شده است ارزش اطلاعاتی مستقل قائل شویم...

    تصور بفرمایید که یک کاربرگ محاسبه راس حاوی سطرهای یک یا چند سند باشد و بعدا این سندها حذف شوند - آیا در این شرایط هم باید کاربرگ را حذف کنیم؟
    یعنی کاربرگ بدون سطر را در سیستم غیرمجاز بدانیم؟ حال اگر کاربر یک کاربرگ خالی ایجاد کرد و هیچ سطری در آن درج نکرد تکلیف تعریف ما چیست؟

    خلاصه اینکه کاربرگ مستقل از سطرهایش شناخته می‌شود و لزومی ندارد که با حذف محتویات کاربرگ هم به صورت خودکار حذف شود.

    در مورد حذف گروهی هم باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربرگ‌های راس همانند اسناد و برگه‌ها در شبکه برای اصلاح همزمان توسط دو یا چند کاربر محافظت می‌شوند. به همین دلیل هر حرکت اصلاحی در یک کاربرگ (همانند سند و برگه) باید در متن کاربرگ انجام شود و به همین دلیل حذف گروهی نداریم.
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    16 تیر 1392 02:57 ب.ظ
    بنده به نوبه خود از توضیحات شما متشکرم .
    با تشکر
    melika
    کاربر
    کاربر

    --
    16 تیر 1392 04:23 ب.ظ
    سلام

    درمورد "تصور بفرمایید که یک کاربرگ محاسبه راس حاوی سطرهای یک یا چند سند باشد و بعدا این سندها حذف شوند - آیا در این شرایط هم باید کاربرگ را حذف کنیم؟ " باید عرض کنم که درصورتی که سطرهای کاربرگ وابسته به اسناد نباشند و به صورت مستقل ذخیره شوند مشکلی با حذف اسناد نخواهیم داشت !


    در کل جناب مومنی ،جساراتا فقط با مورد آخر"در مورد حذف گروهی هم باید به این نکته توجه داشته باشید که کاربرگ‌های راس ..." با شما موافقم !

    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.