چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 04 تیر 1392 12:30 ب.ظ توسط Zarkesh
چرا در نوشتن post بهتر است که از متغیرهای جدید استفاده نکنیم
�3 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Zarkesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
04 تیر 1392 10:32 ق.ظ
    سناریو:

    فرض کنید شرکتی تعدادی راننده دارد با نرخ های ایاب ذهاب متفاوت، حال می خواهیم Post ای بنویسیم که مبلغ ایاب ذهاب را محاسبه نماید طبق فرمول زیر:
    مبلغ ایاب و ذهاب = نرخ ایاب و ذهاب * روزهای ایاب و ذهاب

    در این فرمول نرخ ایاب و ذهاب جزء اطلاعات پایه پرسنلی می باشد زیرا حکم هر راننده است و برای هر راننده مقداری متفاوت می باشد لذا یکبار باید در پایه پرسنلی تعریف شود و یکبار در " تعریف اطلاعات اصلی حقوق" تعریف شود و ارجاع داده شود به پایه پرسنلی ( مثلا به نام MA1 )، حال برای تعریف روزهای ایاب و ذهاب از آنجا که متغیر می باشد لذا یکبار باید در متغیر ماهانه تعریف شود و یکبار در " تعریف اطلاعات اصلی حقوق" تعریف شود و ارجاع داده شود به متغیر ماهانه ( مثلا به نام MA2 )

    در ادامه برای محاسبه مبلغ لازم است ابتدا در " تعریف اطلاعات اصلی حقوق " یک فیلدی به نام " مبلغ ایاب و ذهاب تعریف کنیم که این فیلد بدون ارجاع می باشد مثلا به نام MA3 و چنین Post ای نوشته شود

    MA3 = MA1 * MA2
    Round ( MA3 )f

    حال این سوال مطرح می شود که آیا می توان به جای تعریف فیلدی بدون ارجاع به نام مبلغ ایاب و ذهاب در Post از متغیری مثلا به نام A1 استفاده کرد؟
    جواب مثبت است و مشکلی ندارد ولی از آنجایی که در محاسبات و پیدا کردن جوابهای درست احتیاج به این داریم که مثلا بدانیم آیا حاصل بدست آمده از این مبلغ درست است یا خیر لذا احتیاج به گزارشات قبل از ثبت حقوق داریم که بهتر است برای رسیدن به جوابها به جای تعریف این جور متغیرها که نتوان در گزارشات آنها را دید بهتر است از فیلدهای اطلاعات اصلی حقوق استفاده کرد که بتوان قبل از ثبت حقوق در گزارشات آنها را چک کرد.

    لازم به ذکر است که این سناریو مربوط به فرمولی بسیار ساده می باشد و در فرمولهای پیچیده تر ملموس تر است.

    با تشکر
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 تیر 1392 11:49 ق.ظ
    سلام

    ممنون از نکته جالبی که مطرح فرمودید .
    با توجه به مثالی که زدید و علل دیگری که در اینجا فرصت بازگو کردن آنها نیست و باعث می شود بعدا دچار مشکل در کنترلها و ساخت گزارشات شویم به هیچ وجه استفاده از متغیر به جای فیلد اطلاعات اصلی غیر ارجاعی توصیه نمی شود .

    با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    04 تیر 1392 12:16 ب.ظ
    با سلام.

    بنده گمان می کنم تعریف فیلد و متغیر، در نرم افزار حقوق و دستمزد مشخص است. و استفاده از هر کدام به جای دیگری، کار صحیحی نیست. و این صحیح نبودن هم به تعریف آن ها بر می گردد.

    فیلدهای غیر ارجاعی اطلاعات اصلی حقوق، فیلدهایی هستند که از حاصل محاسبات ما بروی فیلدهای ارجاعی به دست می آیند - حتی ممکن است برای محاسبه آن ها از فیلدهای ارجاعی هم استفاده نکنیم که در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی کند -. حاصل این محاسبات، اطلاعات حقوقی پرسنل هستند که می بایست به عنوان سابقه، در ماه مربوطه ذخیره شوند. این ذخیره سازی برای ارائه گزارشات از ماه های قبل - ثبت معوقه و ... الزامی است.

    اما متغیرها، فقط برای محاسباتی به کار می روند، که فقط در طول همان برنامه حاوی ارزش و اعتبار هستند. و طبیعتا بعد از اتمام محاسبات همان پست به خصوص، کارآیی نخواهند داشت. مانند متغیری که در آن روزهای ماه ثبت حقوق را ذخیره می کنیم. پس دلیلی ندارد که آن ها را در سوابق حقوقی پرسنل ذخیره کنیم. (هر چند این ذخیره سازی، صحیح تر از استفاده از متغیر به جای فیلد غیر ارجاعی است).

    جسارت بنده را ببخشید، اما فکر می کنم "حال این سوال مطرح می شود که آیا می توان به جای تعریف فیلدی بدون ارجاع به نام مبلغ ایاب و ذهاب در Post از متغیری مثلا به نام A1 استفاده کرد؟
    جواب مثبت است و مشکلی ندارد" پاسخ این سوال بدون هیچ توضیحی "خیر" است.

    Zarkesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    04 تیر 1392 12:30 ب.ظ
    با تشکر از جواب همکاران
    منظور بنده از جواب خیر در اصل و منطق post بود و در مورد گزارشات همانطور که بنده نیز ذکر کرده بودم کاملا صحیح است که از موارد فرموده شده استفاده شود.
    در هر صورت ممنون از توضیحاتتون.
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.