چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 26 فروردین 1392 06:33 ب.ظ توسط momeni
اشکال در جمع بلوک سطرهای گزارش
�12 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
DOLAT
کاربر
کاربر

--
20 فروردین 1392 06:06 ب.ظ
    باسلام و تبریک سال نو به کلیه کارکنان شرکت نوسا وخصوصا جناب آقای محمدزاده و جناب آقای مومنی و  تشکر از زحمات همگی عزیزان
    مشکلاتی که اینجانب با انها برخورد نموده ام :
    1- به دلیل پرنشدن مقدار و احد ارز(ارز دوم) در اسناد ، این اقلام در جمع بلوک گزارشات محاسبه نمی شود .
    2 - در صورت فوق هنگام تهیه تراز اختتامیه نیز با انتخاب گزینه تفکیک به ارز نیز مشکل ایجاد شده و عملیات به درستی انجام نمیگرد و ظاهرا سیستم برروی اقلام فاقد ارز دوم تشخیص و عکس العملی ندارد .
    3 - تراز اختتامییه با گردش عملیات تهیه می شود به همین دلیل حسابهای موقت بسته شده مثل سود وزیان و ... نیز با ثبت گردش در تراز اختتامیه منتقل می شود که نیاز به آنها نیست .

    با تشکر مجدد و آرزوی توفیق روز افزون - دولت آبادی
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    20 فروردین 1392 07:17 ب.ظ
    سلام

    متقابلا عرض ارادت و تبریک سال نو خدمت شما داریم

    در مورد اول، یک اشکال جزیی در سیستم ایجاد شده که حتما در نسخه بعدی برطرف خواهد شد.

    در مورد دوم مشکلی دیده نمی‌شود. تفکیک ارز به درستی انجام می‌شود و قاعدتا عملیات حسابهایی که دارای ارز هستند باید به تفکیک واحد ارز (یک سرجمع برای هر یک از واحدهای پول و یک سرجمع برای مواردی که فاقد ارز هستند) در سند بازنمایی شوند. اگر درست عمل نشود جمع سند نادرست می‌شود. لطفا دوباره بررسی فرمایید و نمونه سطرهایی که دارای اشکال هستند را بفرمایید تا در خدمت باشیم.

    سند اختتامیه حتما با مانده عملیات تهیه می‌شود (نه گردش). اگر جنین بود، به جز مشکلی که شما اشاره فرمودید اقلام بسیار بزرگی در حسابهای دارایی و بدهی باید در سند اختتامیه دیده می‌شد. البته شما به تراز اختتامیه اشاره فرموده‌اید که حدس می‌زنم منظور همان سند اختتامیه باشد.

    یکی از مشکلاتی که ممکن است در عملیات تهیه اسناد خودکار پیش بیاید، "پیش نویس" بودن اسناد قبلی است و اینکه به صورت پیش‌فرض اسناد پیش‌نویس در محاسبه تراز و درج اقلام آن در سند خودکار (مثلا سند اختتامیه) لحاظ نمی‌شوند. لطفا این احتمال را نیز لحاظ فرمایید.

    ارادت
    DOLAT
    کاربر
    کاربر

    --
    21 فروردین 1392 04:16 ب.ظ
    جناب آقای مومنی
    سلام
    با تشکر از پاسخ سریع جنابعالی ، مورد دوم اشاره شده را مجددا بررسی وبا توضیح بیشتر عرض خواهم نمود .
    اما در مورد تهیه سند اختتامیه شاید توضیحات بنده کافی نبوده است . در سند حاصله از عملیات مزبور مانده اقلام حسابهای دارائی  ثبت شده است ، لیکن برای حسابهای موقت (سود وزیان) که قبلا طی اسنادی بسته شده اند و طبعا مانده ای ندارند گردش عملیات اسناد بستن حسابهای موقت ( سود وزیان) در تراز ثبت و با انتقال به سال بعد بعنوان افتتاحیه وجود دارند مگر اینکه بصورت دستی حذف شوند . در آزمونی دیگر برای تهیه سند اختتامیه در قسمت انتخاب نوع اسناد تیک اسناد سود وزیان را نیز برداشتم ولی نتیجه فرقی نکرد . ظاهرا در جائی در تهیه سند مذکور از سوی اینجانب نکته ای مغفول مانده است . متمنی راهنمائی بفرمائید .
    باتشکر . دولت آبادی
    DOLAT
    کاربر
    کاربر

    --
    21 فروردین 1392 05:22 ب.ظ
    با سلام
    پیرو توضیح در پست قبلی به استحضار می رساند برسی بیشتر حاکی از این مطلب است که در صورت برداشتن تیک تفکیک به ارز و تفکیک به تفضیلی 3 ، سند تراز اختتامیه صرفا برای حسابهای دائمی تنظیم شده و گردش عملیات حسابهای موقت منتقل نمیشود . گرچه تفضیلی های حسابهای دائمی که مانده ندارند نیز با گردش منتقل می شوند.
    باتشک واحترام . دولت آبادی
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    21 فروردین 1392 05:32 ب.ظ
    سلام

    پس به نظر می‌رسد اشکال در انتقال مانده به تفکیک تفصیلی‌ها باشد.
    احتمالا چنین است که یک تفصیلی فاقد مانده دارای گردش در دو حساب مختلف است. مثلا

    حساب 1 تفصیلی 1 2000 بدهکار
    حساب 1 تفصیلی 2 2000 بستانکار
    حساب 2 تفصیلی 1 2000 بستانکار
    حساب 2 تفصیلی 2 2000 بدهکار

    در این وضعیت هیچیک از حسابها و تفصیلی‌ها به خودی خود دارای مانده نمی‌باشند اما اگر تفکیک به تفصیلی را حین تنظیم سند اختتامیه لحاظ نمایید هر 4 سطر در سند درج خواهند شد. احتمالا مشکلی که اشاره می‌فرمایید از اینجا ناشی می‌شود و ارتباطی با لحاظ شدن گردش یا لحاظ نشدن سند سود و زیان ندارد. این رفتار طبق تعریف سیستم است و نادرست نیست. در صورت لحاظ شدن تفصیلی‌ها در تفکیک عملیات مانده هر حساب و تفصیلی با هم محاسبه می‌شوند (و منظور هم همین بوده است).

    شاید مبداء مشکل همین نکته بوده باشد اگر چنین نیست بفرمایید تا بیشتر بررسی کنیم.

    ارادت
    DOLAT
    کاربر
    کاربر

    --
    22 فروردین 1392 10:00 ق.ظ
    سلام

    بنظر نمی رسد این استدلال جنابعالی عامل باشد :
     اولا همنگونه که عرض شد در صورتیکه هنگام تهیه سند اختتامیه تیک تفضیلی 1 و2 فقط زده شود ، سند تراز اختتامیه صحیح تهیه شده و صرفا شامل حسابهای دائمی می باشد ؛ که البته در این مورد تفضیلی های فاقد مانده حسابهای دائمی نیز با گردش منتقل می شوند و در نتیجه جمع گردش عملیات سند (همانطور که اشاره فرمودید) رقم حجیم و بسیار بیشتر از جمع مانده حسابها می باشد.
    ثانیا اشکال ( انتقال گردش حسابهای موقت (سود وزیان)) هنگام زدن تیک تفکیک به تفضیلی 3 و یا تفکیک به ارز در سند اختتامیه ایجاد می شود.
    این مساله در هنگام تهیه سند باز دلخواه نیز مصداق دارد . امیدوارم  توانسته باشم مشکل را تبین نمایم.
    باتشکر - دولت آبادی

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    22 فروردین 1392 07:10 ب.ظ
    جناب دولت آیادی

    همانطور که عرض شد احتمال زیاد میدهم که مشکل همان باشد که عرض کردم - تفصیلی 3 شما در مواردی بین حسابهای دائم و موقت به صورت مشترک استفاده شده‌اند. حال چرا این استدلال عامل نیست را نفرمودید. اگر مشکل چنین نیست لطفا به همکاران بندده هماهنگ فرمایید و یک پشتیبان ارسال نمایید تا بیشتر بررسی کنیم

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 فروردین 1392 11:16 ق.ظ
    سلام

    در ادامه بجث، یک نکته هم به یادم آمد: تنظیمات مربوط به تفکیک عملیات باید بین سند سود و زیان و اختتامیه یکسان باشد. مثلا اگر تفکیک به تفصیلی 3 در سند اختتامیه انجام می‌شود باید قبلا در سند سود و زیان هم انجام شده باشد. در غیر این‌صورت مانده ترکیبی حسابها و تفصیلی‌های موقت (غیردائم) تحت تاثیر سند سود و زیان صفر نخواهند شد و به همان صورتی که فرمودید در اختتامیه منعکس خواهد شد.
    DOLAT
    کاربر
    کاربر

    --
    24 فروردین 1392 12:48 ب.ظ
    سلام
    با تشکر از پیگیری و تسریع جنابعالی خوشبختانه نکته مغفول از سوی اینجانب نکته اشاره شده در آخرین پست شما بود و عمده مساله حل شد(رعایت تفکیکها در اسناد سود وزیان و اختتامیه) لیکن کماکان در حسابهای دائمی منتقل شده در سند تراز اختتامیه ، حسابهای تفضیلی فاقد مانده (با گردش) منتقل می شوند.
    دولت آبادی
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    24 فروردین 1392 02:50 ب.ظ
    اگر در اقلام منعکس شده برای یک تفصیلی در سند اختتامیه (سطرهای بدهکار و بستانکار)، همه حساب‌ها و تفصیلی‌ها یکسان باشند قاعدتا اشکال داشتیم؛ اما اگر بیشتر بررسی بفرمایید این احتمال وجود دارد که بالاخره یک تفاوتی بین این سطرها وجود داشته باشد. تفاوتی که "تفکیک" برحسب آنرا درخواست فرموده باشید. اگر چنین است، همانطور که پیشتر گفتم طبق تعریف رخ داده است. وگرنه لطفا با هماهنگی با همکاران بنده، پشتیبان ارسال فرمایید تا مشکل را بررسی کنیم.

    ممنون
    DOLAT
    کاربر
    کاربر

    --
    26 فروردین 1392 06:07 ب.ظ
    سلام
    با عرض تشکرمجدد ؛ همانگونه که راهنمائی فرمودید عمل ، و مشکل مرتفع گردید.با تبریک به جنابعالی و جناب آقای محمدزاده انتظار نیز از نوسا همین بوده است. از فرصت استفاده نموده در مورد نسخه انگلیسی نرم افزار حسابداری و سایر نرم افزار ها نیز اگر اطلاع رسانی فرمائید مزید امتنان خواهد بود
    به امید توفیق روز افزون - دولت آبادی
    Sadri
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    26 فروردین 1392 06:08 ب.ظ
    با عرض سلام و احترام ،
    جسارتا ، مشکل از زدن هم زمان تیک های " تفکیک برحسب واحد های پول(ارز) " و زدن تیک " تفکیک بر حسب تفصیلی " و نحوه ثبت سند ها ناشی می شود . به عنوان مثال درج نکردن تفصیلی 2 در برخی از سطر ها .

    حساب                         تفصیلی 1            تفصیلی2               بد                بس

    1. جاری کارکنان           آقای رضایی              سایر                20.00
    2. جاری کارکنان           آقای رضایی              سایر                20.00                                           واحد مبالغ " دلار "


    3. جاری کارکنان           آقای رضایی                                                        20.00
    4. جاری کارکنان           آقای رضایی                                                        20.00                        واحد مبالغ " دلار "
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    26 فروردین 1392 06:33 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف جنابعالی

    متاسفانه فعلا برنامه‌ای برای ارائه نسخه لاتین از نرم‌افزار نداریم. البته منظور رابط کاربری به زبانی غیر از فارسی است. به جز این همه فرم‌ها و گزارش‌های ما قابل ارائه به صورت لاتین هم می‌باشند.

    ارادت
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.