چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 18 خرداد 1392 01:53 ب.ظ توسط momeni
علت دو تا بودن پسوند مربوط به برنامه ها
�6 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
26 اسفند 1391 06:18 ب.ظ
    سلام

    ما در برنامه حقوق و دستمزد ، دستوراتی که می نویسیم  چه به عنوان برنامه و چه به عنوان POST و DEPOST بعد از اینکه CTRL + C می زنیم و ذخیره می شود ، در لیست فایلهای موجود در پوشه مربوط به آن شرکت که نگاه می کنیم می بینیم اسمی که حین ذخیره داده ایم با دو پسوند SRC و XEX ذخیره شده است.

    1- علت این موضوع چیست ؟

    2- می توانیم این برنامه ها را با وجود اینکه به شرایط ، فرمها و یا شیوه های مربوط به خروجی سیستم الصاق شده اند در خود برنامه حقوق و دستمزد پاک کرد و هیج کنترلی در همان لحظه صورت نمی گیرد و بعدا حین استفاده از آن شرایط و ... پیغامی مبنی بر یافت نشدن این برنامه به ما می دهد . علت چیست ؟

    3- می توانیم در پوشه مربوط به آن شرکت در My Computer رفته و نام مربوط به پسوند SRC را عوض کنیم و یا حتی پاک کرده و بعد وارد حقوق و دستمزد شده و از همان شرایط و ...  استفاده کنیم و سیستم گزارش به ما بدهد . علت چیست ؟

    4- لطفا کمی در مورد برنامه ها توضیحات بیشتر ( در صورت موجود بودن ) بفرمائید .

    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    26 اسفند 1391 07:22 ب.ظ
    سلام

    سیستم‌های تحت DOS ما اصولا مبتنی بر "فایل" می‌باشند. یعنی همه اطلاعات و هر آنچه کاربران در سیستم وارد می‌کنند به صورت تعدادی فایل در یک دایرکتوری اطلاعاتی در سیستم ذخیره می‌شود. همانطور که با هر بار ثبت حقوق تعدادی فایل با اسامی MA و شماره و پسوندهای مختلف در سیستم تشکیل می‌شوند، همین وضعیت در مورد برنامه‌ها هم وجود دارد.

    اگر بنا بر این باشد که کاربر فایل‌های سیستم را به صورت دستی تغییر دهد (پاک کند یا تغییر نام دهد) من بیشتر نگران فایل‌های اصلی سیستم (که دارای پسوند DAT هستند) خواهم بود تا برنامه‌ها. به هر حال بنا به انجام این کارها توسط کاربر نیست. حتی در سیستم‌های XP هم اگر کاربر مستقیما فایل‌های سیستم را در سرور حذف کند یا تغییر نام دهد مشکل خواهیم داشت!!!! [....]

    توضیحات مفصل در مورد برنامه‌ها در کتاب راهنمای سیستم در صفحات 217 تا 244 داده شده است
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    27 اسفند 1391 08:24 ق.ظ
    سلام

    ممنون از راهنمائی شما

    با تشکر
    r_hatami
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 خرداد 1392 10:49 ق.ظ
    سلام

     پس علت اینکه در پوشه اجرایی تعدادی فایل با نام  post مثلا post 2  و post3  وجود دارد  اجرای مکرر برنامه ثبت حقوق می باشد.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 خرداد 1392 11:11 ق.ظ
    سلام

    به اجرا ارتباطی ندارد. روش‌های محاسبه حقوق برای ماه‌های مختلف سال قابل تعریف هستند. هر ماه که در آن برنامه ثبت حقوق نوشته شده باشد منجر به یک فایل Post مجزا خواهد شد. شماره ماه پسوند نام فایل است.
    r_hatami
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    18 خرداد 1392 12:58 ب.ظ

    سیستمی که دارم یک روش و برای یک ماه بیشتر تعریف نشده است. اما این احتمال وجود دارد که فایل پشتیبان آن سیستم در پوشه مربوط به سیستم دیگری ( که روشهای مختلف داشته ) بازیابی شده باشد.درست است؟
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    18 خرداد 1392 01:53 ب.ظ
    سلام

    احتمالا همینطور است
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.