چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 17 اسفند 1391 10:33 ق.ظ توسط saffarzadeh
مانده اعتبار مرکز
�16 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
mehr-daanesh
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
14 اسفند 1391 10:16 ق.ظ
    سلام
    مانده اعتبار یک مرکز از تجمیع موارد زیر فراخوانی میشود :
    1- مانده حسابهای موثر در اعتبار مشتریان
    2-پیش فاکتورها و قراردادهای فاکتور نشده
    3- پیش فاکتورها و قراردادهای تحویل نشده
    4- مبلغ بدهکاری مشتری در فاکتورهای پیش نویس

    و مانده اعتبار میتواند در صورتیکه بخواهیم ، جلوی درخواست و یا برگه خروج و یا صدور فاکتور توسط کاربر برای مشتریان فاقد اعتبار را بگیرد .
    دربسیاری شرکتها چون روال چنین است که ابتدا کالا ارسال و فاکتور صادر میشود . سپس مبلغ فاکتور تسویه میگردد ، وجود بندهای 2 و بعضا 3 باعث میشود که به کلی از استفاده از این امکان جالب صرفنظر کنیم . البته در شرکتهایی که روال بر مبنای تسویه حساب قبل از خروج کالاست ، محاسبه هر 4 مورد در مانده اعتبار مرکز لازم است .
    آیا این امکان وجود دارد که بتوانیم موارد مربوط به مانده اعتبار مرکز را در سیستم انتخاب کنیم ؟
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 11:50 ق.ظ
    سلام

    اصولا کاربرد کنترل اعتبار مشتری برای مواردی است که " ابتدا کالا ارسال و فاکتور صادر میشود . سپس مبلغ فاکتور تسویه میگردد" چون اگر وجه فاکتور از قبل گرفته شده باشد دیگر "اعتبار" معنی نخواهد داشت (طرف بدهکار هرگز بدهکار نخواهد بود). به همین دلیل متوجه ارتباط موضوع با پیش‌فاکتورها و قراردادها نمی‌شود.

    با این همه اگر وضعیت موجود به صورت عمومی آزاردهنده است آماده پذیرفتن پیشنهادات دوستان هستیم. از سایر همکاران و کاربران هم می‌خواهم که لطفا نظر بدهند.
    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    14 اسفند 1391 12:51 ب.ظ
    سلام

    روال درست همان است که جناب آقای مومنی فرمودند یا لااقل در شرکتهائی که بنده از نزدیک با روند کارشان درگیر بودم به همین شکل بوده است .

    به هر حال بنده تا بدین لحظه درخواستی مبنی بر حالتی که دوست عزیزمان فرمودند دریافت نکرده ام .

    با تشکر
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 01:01 ب.ظ
    سلام مجدد
    فکر میکنم دقیقا خواسته بنده حقیر و جناب مومنی یکی است . مشکل ما هم دقیقا همین است که نمیخواهیم مبلغ پیش فاکتورها و قراردادهای تحویل نشده در مانده اعتبار مرکز لحاظ گردد . آیا امکان حذف این بند به دلخواه کاربر از مانده اعتبار مرکز وجود دارد ؟
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 01:45 ب.ظ
    سلام

    غرض بنده این بود که متوجه ارتباط موضوع بحث شما با پیش‌فاکتورها و قراردادها نمی‌شوم ولی در مورد حضور آنها به همین وضعیت موجود مطمئن باشید که نظر من حفظ وضعیت موجود است!!!
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 01:51 ب.ظ
    سلام
    جناب مومنی !
    حفظ وضعیت موجود کاملا با فرمایش جنابعالی ( استفاده برای مشتریانی که اول کالا برای آنها ارسال میشود و سپس تسویه میگردد .) مغایر است .
    یعنی حفظ وضعیت موجود با نیاز 90% مشتریان شما مطابقت ندارد. !!!
    شاید هم بنده شیوه استفاده از این امکان را بلد نیستم و یا مطلب را درست بیان نکردم .
    ارادت
    mehreyazdan
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    14 اسفند 1391 01:52 ب.ظ
    سلام

    مسئله ذکر شده دقیقا یکی از مشکلات مطرح در شرکت ما نیز هست ؛ البته ما مانده اعتبار مرکز را در دو شرکت مختلف و به هر دو صورت نیاز داریم:
    1. برای مشتریانی که قبل از تحویل کالا تسویه حساب می کنند ( با احتساب مبلغ پیش فاکتورها و قراردادهای تحویل نشده )
    2. برای مشتریانی که پس از تحویل کالا تسویه حساب می کنند ( بدون احتساب مبلغ پیش فاکتور ها و قراردادهای تحویل نشده )
    و در هر دو حالت از امکان عدم اجازه به کاربر جهت صدور درخواست برای مراکز فاقد اعتبار استفاده می کنیم.

    باتشکر
    sajjadi
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 01:59 ب.ظ

    با سلام و احترام

    اگر عدم نمايش "بهاي پيش‌فاکتورها و قراردادهاي تحويل نشده" مد نظر است، با توجه به اينکه منظور از اين عبارت، پيش فاکتورها و قراردادهاي درخواست شده تحويل نشده است، کافيست تيک گزينه "درخواست‌هاي فروش کالا و خدمات در اعتبار مشتريان تاثير داده شوند" را در Admin (قسمت فروش) برداريد.

    با تشکر

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 02:08 ب.ظ
    سلام

    ممنون از کمک خانم سجادی

    فکر کنم منظور دوستان هر دو مدل پیش‌فاکتورها و قراردادها است. ولی من هنوز متوجه مطلب نمی‌شوم. چه ارتباطی بین مبلغ این پیش‌فاکتورها و قراردادها با "موقع" تسویه حساب مشتری وجود دارد (قبل یا پس از تحویل کالا). چه وضعیتی را می‌توان فرض کرد که در آن بهای کالاهای "تحویل شده" به مشتری از اعتبار وی کاسته نشود.

    دوستان تمنا می‌کنم...
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 02:09 ب.ظ
    سلام.
    اگر با برداشتن این تیک ، مبلغ پیش فاکتورها و قراردادهای فاکتور نشده از مانده اعتبار مرکز حذف میشود ، مشکل ما نیز حل میشود . (آیا منظور از درخواست های فروش کالا و خدمات همین است ؟) لطفا مرا راهنمایی بفرمایید .
    تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 02:18 ب.ظ
    خیر قربان

    درخواست اشاره به درخواست دارد. عبارت "تحویل نشده" معلوم می‌کند که اشاره به مواردی است که "تحویل نشده‌اند" در کنار این، "فاکتور نشده" قاعدتا به این معنی است که تحویل شده ولی فاکتور نشده‌اند. سیستم انتظار ندارد که مواردی که تحویل نشده‌اند فاکتور شده باشند.

    تمنا می‌کنم توجه فرمایید: پیش‌فاکتورها و قراردادها ابتدا درخواست می‌شوند و سپس تحویل می‌شوند. در بین رخدادهای درخواست، بهای مواردی که متصل به پیش‌فاکتور یا قرارداد می‌باشند قابل تشخیص است و این امکان وجود دارد که در بین آنها بهای اقلامی که حتی هنوز تحویل نشده‌اند هم (از روی پیش‌فاکتور یا قرارداد) تعیین شود و در اعتبار مشتری تاثیر داده شود. این همان جایی است که گزینه مورد اشاره سرکار خانم سجادی موثر می‌شود: "درخواست‌های فروش در اعتبار تاثیر داده نشوند". این اشاره به آیتم شماره 2 در بحث ابتدایی جنابعالی دارد. اما موارد فاکتور نشده، آنهایی هستند که تحویل شده‌اند. این همان جایی است که به نظر من حتما باید در اعتبار تاثیر داده شود. در ضمن پرسش بنده هم به جای خود باقی است که ارتباط این رفتار با اینکه مشتری قبل یا بعد از تحویل تسویه نماید را متوجه نمی‌شوم. اصلا مشتری‌ای که پیش از تحویل تسویه می‌کند، خوب حتما دارای مانده بستانکار در حساب و تفصیلی مربوط می‌باشد و نیازی به اعتبار نخواهد داشت.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 02:20 ب.ظ
    ببخشید در ابتدای بحث جای آیتم‌های 2 و 3 عوض شده است - منظور من آیتم "تحویل نشده" بود.
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 03:23 ب.ظ
    سلام و عرض ادب ،
    خیلی ممنون از جناب مومنی و سرکار خانم سجادی . مشکل بنده حل شد .
    اما در جواب سوال استاد عزیزم ، جناب مومنی ،( البته بنده فقط درس پس میدهم .)
    عرض میکنم : معمولا زمانی که میخواهیم بند 2 نیز در اعتبار مشتری تاثیر داده شود، ( که با توضیحات جنابعالی و خانم سجادی روش آنرا متوجه شدم ) ، حتما روش تسویه حساب ، دریافت پیش دریافت قبل از تحویل کالاست و ما میخواهیم که مبلغ پیش فاکتورها و قراردادهای فاکتور نشده در مانده اعتبار مرکز تاثیر داده شود و با مبلغ پیش دریافت تهاتر شود و نهایتا مانده اعتبار مرکز صفر شود تا سیستم اجازه خروج کالا را به کاربر بدهد .
    اما اگر روش تسویه حساب ، تسویه پس از خروج کالاست ، قطعا نمیخواهیم بند 2 در مانده اعتبار مرکز موثر باشد . چون باعث بدهکار شدن اعتبار مرکز و جلوگیری از خروج کالا مینماید.
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 03:44 ب.ظ
    سلام

    چنین نیست. قاعدتا وقتی بحث اعتبار مطرح است که ساز و کاری برای فروش اعتباری به مشتریان لحاظ فرموده باشید. برای هر مشتری مستقل از عملیات مالی انجام شده سقفی را تعیین می‌فرمایید که مشتری تا آن سقف می‌تواند بدهکار باشد - یعنی به این میزان دارای اعتبار است. همانطور که عرض شد، کالای تحویل شده (مستقل از اینکه فاکتور شده باشد یا خیر) حتما باید از این سقف کسر نماید.

    به هر حال خوشحالیم که مشکل شما حل شد - فکر کنم اشکال در مخلوط شدن تحویل نشده و فاکتور نشده بود - انشالله

    ارادت
    mehr-daanesh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    14 اسفند 1391 04:06 ب.ظ
    سلام مجدد.
    فرمایش شما کاملا صحیح است . اما در شرایطی که بنده عرض کردم ، سقف بدهکاری مشتری را صفر تعریف میکنیم و مبلغ کالاهای " تحویل نشده " (مبلغ پیش فاکتورها و قراردادها)
    را نیز در مانده اعتبار مرکز میبینیم . بنابراین مشتری حتما باید قبل از خروج کالا تسویه حساب نموده باشد تا مانده اعتبار مرکز از صفر تجاوز نکند .
    ارادت
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 اسفند 1391 04:52 ب.ظ
    سلام

    بحث تحویل نشده‌ها را که فرمودید حل شد - پرسش من مربوط به فاکتور نشده‌ها بود. به هر حال فکر کنم اگر در ابتدای بحث فقط در مورد تحویل نشده‌ها ایراد را مطرح می‌کردید اصلا بحث به این مفصلی نمی‌داشتیم
    saffarzadeh
    کاربر با تجربه
    کاربر با تجربه

    --
    17 اسفند 1391 10:33 ق.ظ
    با سلام و عرض احترام

    این لینک نیز به مطلب اعتبار مشتریان مربوط می باشد.

    http://accsupport.nosa.co...j/1/Default.aspx#621
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.