چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 13 اسفند 1391 01:50 ب.ظ توسط raha
پیش فاکتور و درخواست
�5 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
raha
کاربر
کاربر

--
12 اسفند 1391 04:43 ب.ظ
    سلام .
    ممکن است من را راهنمایی نمایید.
    من پیش فاکتوری تنظیم نموده ام که تعداد ان 10 عدد می باشد. از روی پیش فاکتور درخواست تحویل کالای فروخته شده تنطیم نموده ام که تعداد ان 9 عدد می باشد ( فراخوانی پیش فاکتور در درخواست ) . یک بار دیگر پیش فاکتور را در درخواست فراخوانی می کنم و سیستم نشان می دهد که تعداد باقی مانده 1 عدد است که کاملا صحیح می باشد ولی این اجازه را می دهد که من این تعداد را تغییر داده و مثلا ان را به 5 تغییر دهم . ایا این که اجازه می دهد بیش از پیش فاکتور درخواست تنظیم کنم صحیح می باشد یا خیر . دیگر اینکه ایا امکانی وجود دارد که این امکان را از کاربر بگیریم.

    با تشکر و سپای فراوان


    Etemadi
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    12 اسفند 1391 06:44 ب.ظ
    با سلام

    امکان فراخوانی سطرهای یک پیش فاکتور یا قرارداد صرفا یک امکان می باشد و همانطور که ملاحظه می فرمائید در سطرهای درخواست از سطرهای فراخوانی شده به عنوان مرجع یاد نمی شود هر چند خود نرم افزار ارتباطات را در نظر دارد زیرا با کلیک روی تکمه " ملاحظه درخت رخداد (از دید فروش) " به شما ارتباطات را نشان می دهد ، پس بنابراین می توانید بعد از فراخوانی مقدار آنها را کم یا زیاد کنید ولی نرم افزار سطرهای فراخوانی شده از پیش فاکتور را به عنوان سطرهای فاقد مانده درخواست نشده در نظر خواهد گرفت و در فراخوانی های دیگر آنها را در نظر نمی گیرد چون دیگر آن پیش فاکتور یا قراداد را مختومه می داند چه دقیقا به اندازه تعداد کالاهای موجود در سطرهای آن چه بیشتر از آن در برگه درخواست استفاده کرده باشید .

    پس نرم افزار در حین فراخوانی سطرها فقط برگه های جاری درخواست نشده را در نظر می گیرد .

    حال بحث بر سر این است که در حین فراخوانی آن سطرها و قبل از ذخیره درخواست این کنترل انجام شود که این هم دقیقا به علت اینکه هنوز چیزی ذخیره نشده است انجام نمی شود .

    دوستان دیگر هم لطفا نظر دهند .

    با تشکر
    molaei
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    13 اسفند 1391 08:43 ق.ظ
    با سلام و عرض ادب.

    کنترلی که مد نظر شما است، قاعدتا باید در مورد برگه هایی انجام شود که نقش مجوز را دارند. در واقع دو کنترل به نظر ضروری می رسد که هر دو هم اعمال می شوند: یکی در زمان ثبت خروج بر اساس درخواست خروج (که میزان درخواست نباید کمتر از جمع مقادیر خارج شده باشد) و دیگری در زمان ثبت فاکتور بر اساس حواله (که مقدار فاکتور و حواله می بایست دقیقا یکسان باشند)
    اگر فرض کنیم پیش فاکتور به منظور اعلام قیمت و شرایط فروش به مشتری است و ارزش دیگری ندارد، به نظرم وجود چنین کنترلی در مورد آن ضروری به نظر نمی رسد (حتی می تواند در مواردی نامطلوب هم باشد.)

    بنده هم مانند آقای اعتمادی منتظر نظر سایر دوستان می مانم.
    raha
    کاربر
    کاربر

    --
    13 اسفند 1391 10:15 ق.ظ
    با سلام
    همان گونه که استحضار دارید سیستم روی تعداد حواله هایی که از روی در خواست صادر می شود کنترل لازمه را انجام می دهد ولی این کنترل روی در خواست و پیش فاکتور صورت نمی گیرد.
    ما بر اساس مانده ی درخواست صادر شده از روی پیش فاکتور ، کنترلی را انجام می دهیم به همین دلیل نیاز به این کنترل در این قسمت هم داریم.

    ممنون
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    13 اسفند 1391 10:19 ق.ظ
    سلام

    روال کار همان است که دوستان فرمودند - پیش‌ فاکتور در سیستم فاقد نقش کنترلی است.
    raha
    کاربر
    کاربر

    --
    13 اسفند 1391 01:50 ب.ظ
    سلام
    ممنون از توضیحات دوستان

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.