چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 26 بهمن 1395 10:22 ق.ظ توسط Etemadi
استفاده از نقشه گوگل
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
26 بهمن 1395 10:22 ق.ظ

    سلام


    برای استفاده از نقشه گوگل، رایانه کاربر باید به اینترنت متصل باشد. همچنین IE نسخه 9 یا بالاتر باید برروی رایانه نصب شده باشد.

    در نسخه 502، فیلد "مختصات (عرض و طول) جغرافیایی" به دفتر تلفن و نشانی و همچنین درخت محل‌های جغرافیایی اضافه شده است. این فیلد حاوی ترکیبی از دو عدد اعشاری است و محتویات آن مطابق استاندارد، در مستند دیگری (لطفا در متن نهایی به مستند مربوط به مختصات جغرافیایی Link دهید) به تفصیل توضیح داده شده است. عرض و طول جغرافیایی پیش‌فرض برای کل سیستم (تمام کاربران) و کاربر فعلی هم در تنظیمات سیستم قابل تعیین است. این مقادیر پیش‌فرض در هر زمان که کاربر اقدام به تعیین مختصات جدید نماید مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

    تعیین عرض و طول جغرافیایی توسط یک محاوره اختصاصی انجام می‌شود. در این محاوره، نقشه گوگل نمایش داده می‌شود. نحوه کار با این نقشه کاملا استاندارد و مشابه استفاده از maps.google.com است. حرکت در نقشه با Drag کردن انجام می‌شود. تغییر درجه زوم با تکمه‌های مخصوص یا استفاده از mouse wheel میسر است. برای تعیین محل مورد نظر در نقشه از Double Click استفاده می‌شود. با اینکار علامت ویژه‌ای در محل مورد نظر درج می‌گردد. علامت مزبور با mouse قابل Drag & Drop است. دریچه‌ای برای جستجو در نشانی و مکان‌هایی که توسط گوگل شناسایی شده‌اند نیز در این نقشه تعبیه شده است. پس از تعیین محل مورد نظر در نقشه، طبق معمول، باید محاوره را تصویب نمایید تا مختصات (عرض و طول) جغرافیایی محل انتخاب شده در سیستم درج گردد.

    در صورتی که مختصات مورد نظر از قبل در سیستم درج شده باشد، همان مختصات از ابتدا در نقشه گوگل بازنمایی خواهد شد. اما اگر هنوز مختصاتی وجود نداشته باشد (مثلا هنوز برای یک سطر از دفتر تلفن و نشانی مختصات تعیین نشده باشد)، سیستم از زنجیره‌ای از مختصات پیش‌فرض برای بازنمایی نقشه استفاده می‌کند. در این شرایط مرکز نقشه روی مختصات پیش‌فرض قرار خواهد داشت اما علامت مشخص کننده محل مورد نظر در نقشه وجود نخواهد داشت – به این معنی که هنوز مختصاتی انتخاب نشده است. طبق معمول با Double Click می‌توان محل مورد نظر را در نقشه علامت‌گذاری نمود.

    زنجیره مختصات پیش‌فرض به صورت مختصات سطوح مختلف درخت جغرافیایی / مختصات پیش‌فرض کاربر فعلی / مختصات پیش‌فرض سیستم (تمام کاربران) تشخیص داده می‌شود. چنین است که در صفحه تنظیمات سیستم (برای تمام کاربران)، گزینه‌ای برای تعیین "پیش‌فرض عرض و طول جغرافیایی" تعبیه شده است. این عمل با انتخاب مختصات از نقشه گوگل (توسط یک تکمه اختصاصی) انجام می‌شود. قاعدتا مختصات جغرافیایی دفتر مرکزی سازمان کاربر در اینجا تعیین می‌شود. به صورت مشابه در صفحه تنظیمات سیستم (برای کاربر فعلی) گزینه‌ای با همین عنوان وجود دارد. در اینجا یک دریچه با عنوان "استفاده از پیش‌فرض عمومی سیستم" نیز دیده می‌شود که اگر علامت‌گذاری نشده باشد، کاربر قادر است مختصاتی متفاوت از پیش‌فرض عمومی سیستم را به عنوان پیش‌فرض انتخاب نماید.

    در درخت محل‌های جغرافیایی، یک تکمه اختصاصی برای تعیین مختصات محل جغرافیایی تحت مکان‌نما تعبیه شده است. اگر محل جغرافیایی تحت مکان‌نما از قبل فاقد مختصات باشد، مختصات محل جغرافیایی سرگروه به عنوان پیش‌فرض لحاظ می‌شود و این عمل تا رسیدن به ریشه درخت تکرار می‌شود. اگر برای هیچیک از محل‌های جغرافیایی سرگروه، مختصات تعیین نشده باشد، از پیش‌فرض عرض و طول جغرافیایی سیستم (کاربر فعلی یا تمام کاربران) استفاده خواهد شد.

    به صورت مشابه، در دفتر تلفن و نشانی نیز یک تکمه اختصاصی برای تعیین مختصات جغرافیایی سطر تحت مکان‌نما تعبیه شده است. اگر سطر تحت مکان‌نما از قبل فاقد مختصات باشد، مختصات محل جغرافیایی مربوط به سطر به عنوان پیش‌فرض لحاظ می‌شود. اگر سطر فاقد محل جغرافیایی باشد یا محل جغرافیایی مزبور (و همه سرگروه‌های آن) فاقد مختصات باشند، مجددا از پیش‌فرض عرض و طول جغرافیایی سیستم (کاربر فعلی یا تمام کاربران) استفاده خواهد شد.

    با تشکر
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.