Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 11 خرداد 1398 02:24 ب.ظ توسط روزبه
گزارش سرجمع از رخدادهای هزینه - نسخه 8.02
�0 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
روزبه
کاربر با تجربه
کاربر با تجربه

--
11 خرداد 1398 02:24 ب.ظ

    گزارش سرجمع از رخدادهای هزینه

    مستند تکمیلی امکانات نسخه 8.02


     

    این گزارش، سرجمع انواع مبالغ درج شده در رخدادهای هزینه را برحسب "تفصیلی‌ها" ارائه می‌دهد. یک پارامتر اصلی در این گزارش برای تعیین گونه‌ی تفصیلی بکار می‌رود و شامل حالت‌های آشنای زیر است:

    • فروشنده – سرجمع بر حسب تفصیلی فروشنده‌ی رخداد و اگر درج نشده باشد، تفصیلی فروشنده‌ی برگه
    •  طرف بستانکار – سرجمع بر حسب تفصیلی طرف بستانکار رخداد و اگر درج نشده باشد، طرف بستانکار برگه
    •  طرف بستانکار یا فروشنده – سرجمع برحسب تفصیلی طرف بستانکار نهایی رخداد

     

    یادآوری می‌گردد که تفصیلی طرف بستانکار نهایی رخداد به ترتیب از تفصیلی‌های زیر حاصل می‌شود (هر کدام که وارد شده باشند): طرف بستانکار رخداد / طرف بستانکار برگه / فروشنده‌ی رخداد / فروشنده‌ی برگه.

    در ادامه، طبق معمول، پارامترهایی برای تفصیلی‌ها وجود دارد که عملکردی کاملا مشابه موارد قبلی دارند: گزارش شامل تفصیلی‌های عملیاتی / تفصیلی‌های یک سطح خاص + شماره‌ی سطح تفصیلی + به صورت اختیاری "به علاوه تفصیلی‌های عملیاتی سطوح قبل".

    بقیه‌ی پارامترهای این گزارش شامل محدوده‌ی برگه‌ها و مشخصات رخدادها است که مشابه آنها در فهرست رخدادهای هزینه هم وجود دارد. در صفحه‌ی شرایط دو مجموعه شرط موجود است– یکی شرایط گزارش که برروی تفصیلی‌ها و مبالغ سرجمع تنظیم می‌شود و عملا شرایط سطرهای گزارش است و دیگری شرایط رخدادها که برروی رخدادهایی که قرار است در فرآیند محاسبه سرجمع لحاظ شوند تنظیم می‌شود. شرایط رخدادها نیز کاملا مشابه شرایطی است که پیش از این در فهرست رخدادهای هزینه وجود داشت.

    ترتیب سطرهای گزارش نیز مطابق معمول قابل تعیین است. نکته‌ی قابل توجه این است که هم در شرایط و هم در ترتیب سطرهای گزارش می‌توان از همه‌ی فیلدهای گزارش (حتی فیلدهای سرجمع) استفاده نمود.

    ستون‌های تشکیل‌دهنده‌ی محتویات این گزارش شامل تمام فیلدهای تفصیلی + سرجمع فیلدهای مبلغ (ساده و ترکیبی است). خاطر نشان می گردد که فیلدهای مزبور عبارتند از بها، سایر عوارض، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض قانونی، مالیات تکلیفی، جمع بها و سایر عوارض، جمع مالیات و عوارض ارزش افزوده، جمع بها و مالیات وعوارض‌ها و بهای نهایی سطر.

    در حین تعریف فرم‌های این گزارش، علاوه بر فیلدهای مبلغ، فیلدهای مشابهی نیز وجود دارد که نام آنها با "یکی از اجزاء" آغاز می‌شود. اینها فیلدهایی هستند که در تعریف فرم‌ها می‌توان برای آنها شرایط اضافه‌ای را تنظیم کرد و به این ترتیب تفکیک داده‌ها در ستون‌های این گزارش‌ها نیز میسر خواهد بود. شرایط مزبور به صورت زیر تعریف می‌شوند و کارکرد مشخصی دارند:

     

    همانند سایر موارد مشابه، از این پس نوع پرداخت هزینه (در کنار نوع هزینه) در پارامترها دیده می‌شود. آیتم "ارتباط با اموال" مربوط به امکانات جدید سیستم مالی یکپارچه نوسا XP در زمینه ارتباط سیستم‌های اموال و مدیریت هزینه است  که در مستند "ارتباط سیستم‌های اموال با مدیریت هزینه و انبار" در دسترس می‌باشد.




    -- پایان

    گروه توسعه سیستم‌های مالی نوسا



    ---