در مثال شما از آنجا که نصف عمر باقی مانده سپری نشده هیچ تفاوتی بین رفتار سیستم اموال ما و قوانین جدید وجود ندارد و شما با یک رخداد "تغییر در روش، مدت یا نرخ استهلاک دارایی" باید به عدد درست برسید مگر در ثبت اطلاعات اشتباه کرده باشید.
انتظار ما برای شما چنین است:
اگر ثبت درست بوده شما در سال 90 این اطلاعات را پر کرده بودید.
انتظار میرفت که در پایان 94 استهلاک و ارزش دفتری شما اینچنین باشد
در سال 95 شما رخداد مربوطه را زده و تصویب مینمایید
و سیستم به روز گزارش استهلاک و مبلغ را برای شما به درستی نشان میدهد
کاهش ارزش و ارزش دفتری هم با انتظار ما مطابقت دارد.
آیا شما این مراحل را به درستی انجام داده اید؟