Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 11 دی 1278 12:00 ق.ظ توسط Anonymous
نسخه 5.01 (501)
�0 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
13 شهریور 1395 04:04 ب.ظ

    سلام خدمت همکاران و دوستان گرامي

    نسخه 501 در شهريورماه 1395 ارائه گردید و در این نسخه نرم افزارهای مدیریت هزینه ها و نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی (سناما) به سیستم مالی یکپارچه نوسا اضافه شد. برخی امکانات این نرم افزارها و تغییرات در سایر نرم افزارهای سیستم مالی یکپارچه نوسا به شرح زیر می باشد :

     
    سیستم مدیریت هزینه ها شامل :

    • ثبت هزینه ها به صورت متمرکز و قابل کنترل و پیگیری در قالب برگه های هزینه
    • ثبت قراردادهای خرید یا هزینه و ایجاد ارتباط میان قراردادها و برگه های هزینه
    • ایجاد ارتباط بین تعدادی سطر هزینه با یک رخداد انبار (مورد استفاده در مواقعی که هزینه ها به صورت تدریجی انجام می شوند) و یا ایجاد ارتباط بین یک سطر هزینه با تعدادی رخداد انبار (مورد استفاده در مواقعی که رخدادهای انبار به صورت تدریجی ثبت می شوند) و نتیجتا استخراج بهای کالای وارده به انبار با استناد به رخدادهای هزینه
    • امکان تکمیل و یا اصلاح بهای برگه های انبار بر اساس اطلاعات هزینه های ثبت شده در سیستم
    • ارائه گزارش هزینه های جذب نشده توسط رخدادهای انبار 
    • کشف و گزارش موارد مغایرت بین بهای کالاهای وارده و هزینه های جذب شده توسط رخدادهای انبار و توانایی جذب مجدد هزینه ها با اصلاح مستقیم رخدادهای انبار و یا تنظیم خودکار برگه های اصلاح بهای وارده
    • تبدیل تمام یا بخشی از یک برگه هزینه به سند حسابداری و یا دریافت و پرداخت با استفاده از قوانین تعریف شده توسط کاربر به تفکیک برای هزینه، مالیات برارزش افزوده و عوارض، مالیات تکمیلی و طرف حساب پرداختنی هزینه
    • ارائه گزارشات فصلی خرید و قرارداد بر اساس اطلاعات ثبت شده در نرم افزار مدیریت هزینه با قابلیت تجمیع معاملات کمتر از حدنصاب
    • ...

    نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی (سناما) شامل :

    • فيلدهاي جديد حساب شامل شماره طبقه‌بندي دولتي، شرح دولتي، شماره شبا و کد معين دولتي براي پشتيباني از نظام حسابداري بخش عمومي با رويکرد تعهدي.
    • فيلد جديد تفصيلي، شماره طبقه‌بندي دولتي.
    • برچسب‌هاي قایل تعریف حساب‌ها (30 عدد) و رخدادهاي مالي (15 عدد)
    • الگوهاي عمليات حساب
    • تراز مبتني بر الگوهاي عمليات حساب
    • صدور اطلاعات سناما (XML) با استفاده از سيستم متمرکز صدور اطلاعات به Excel و يک Template مناسب که از پيش آماده کرده‌ايم قابل انجام خواهد بود.
    • صدور اطلاعات سنا (XLSX) با استفاده از سيستم متمرکز صدور اطلاعات به Excel و يک Template مناسب که از پيش آماده کرده‌ايم قابل انجام خواهد بود.
    • اسامي خاص تفصيلي‌ها، شماره طبقه‌بندي و شرح دولتی حساب ها
    • ...

    امکانات اضافه شده سایر نرم افزارهای سیستم مالی یکپارچه نوسا در نسخه 501 :


    •    فهرست حساب‌ها

    •    در تنظيم خودکار اسناد اختتاميه و سود و زيان، امکان انتخاب يکباره همه تفصيلي‌ها در زمان تفکيک فراهم شده است.

    •    در روش‌هاي صدور اطلاعات دستمزد به فايل Text، کدينگ UTF-8 اضافه شده است.

    •    در اختيارات کاربران براي تنظيم برگه‌هاي درخواست کالا، درخواست خدمات، انجام خدمات، رسيد موقت، پيش‌فاکتور و قرارداد، امکان محدود کردن کاربر در اصلاح يا حذف سطرها يا رخدادهايي که ساير کاربران تنظيم کرده‌اند فراهم شده است.

    •    در صفحه اصلي، در کنار نام کاربر، بخش فعلي کاربر هم نمايش داده مي‌شود (فقط در گونه L).

    •    تغيير رفتار: در اصلاح يکباره رخدادهاي انبار و گزارش گردش و موجودي کالاها با بهاي دلخواه، امکاني براي استفاده از آخرين بهاي وارده در سيستم تعبيه شده بود. اگر آخرين رخداد وارده، يک رخداد موجودي ابتداي دوره باشد هميشه بهاي مندرج در آن رخداد لحاظ مي‌شد. در نگارش 501 ترتيبي داده‌ايم که رخداد موجودي ابتداي دوره فقط در صورتي لحاظ شود که هيچ رخداد ورود ديگري براي کالا در سيستم درج نشده باشد.

    •    در تعريف فرم گزارش‌هاي تراز کلان و تراز جامع، در شرايط ستون‌ها امکان استفاده از شرط تصفيه شده / نشده پياده‌سازي شده است.

    •    در Admin، پس از حذف اطلاعات سال‌هاي مالي گذشته، مدارک دريافت و پرداخت مورد استفاده در اسناد حذف شده تغيير وضعيت داده و به صورت مدارک جديد در سيستم ديده مي‌شوند. يک امکان براي حذف يکباره مدارک دريافت و پرداخت فاقد عمليات مالي در Admin پياده‌سازي شده است. مدارک فاقد عمليات اعم از جديد يا باطل شده که تاريخ آنها پيش از يک تاريخ دلخواه کاربر باشد در اين فرآيند حذف مي‌شوند.

    •    در فهرست سطرهاي پيش‌فاکتورها و قراردادها، فيلدهاي حاوي اطلاعات کاربران اين سطرها اضافه شدند.

    •    در تنظيمات سيستم براي رخدادهاي درخواست خدمات، انجام خدمات و رسيد موقت، امکان تعيين نوع رخداد پيش‌فرض پياده‌سازي شده است.

    •    در نمايش سند (همه نرم‌افزارها) امکان بازنمايي حساب کل مربوط به سطر تحت مکان‌نما پياده‌سازي شده است.ترتيبي داده شده که سيستم در زمان بي‌کاري (مثلا وقتي مکان‌نما روي يک سطر قرار داشته باشد و کاربر مشغول هيچ کار ديگري نباشد) اطلاعات حساب کل مورد نظر را بدست آورد و نمايش دهد. به اين منظور از امکاناتي شبيه بازنمايي تاريخ يا نام شرکت استفاده شده است (منظور اين است که براي بازنمايي اطلاعات حساب کل در فرم‌هاي اسناد بايد از آيتم‌هاي موجود در قسمت "ساير موارد" بهره‌گيري شود). يادآوري مي‌کنيم که اين امکان فقط در زمان نمايش سند قابل استفاده است.

    •    در فهرست رخدادهاي انبار، يک تکمه جديد براي تعيين يکباره بهاي تعدادي از رخدادهاي انبار تعبيه شده است. اين امکان براي رخدادهايي که در وضعيت پيش‌نويس قرار داشته باشند و از انواع ورود کالا (يا انواع رخدادهايي که بهاي آنها به دلخواه قابل تعيين است) باشند قابل استفاده است. تعيين يکباره بها با تعيين يک بهاي واحد ثابت يا با استفاده از بهاي نرمال کالاها ميسر است. اين امکان، در اصل با هدف ساده کردن تعيين بهاي محصولات (در مقاطع محاسبه بهاي تمام شده) در رخدادهاي تحويل از توليد پياده شده است.



    اشکالات رفع شده سایر نرم افزارهای سیستم مالی یکپارچه نوسا در نسخه 501 :

    •    در سيستم دستمزد، پيشنهاد شماره پرسنلي و شماره کارت تردد براي پرسنل جديد فقط با توجه به پرسنلي که در فهرست احضار شده بودند انجام مي‌شد. به اين ترتيب اگر فهرست با شرايطي احضار شده بود، احتمال پيشنهاد شماره‌هاي تکراري وجود داشت. در نسخه جديد، پيشنهاد شماره‌هاي جديد با توجه به همه پرسنل (مستقل از شرايط فهرست) انجام مي‌شود.

    •    جستجوي امکانات کاربران (در درخت امکانات) به صورت حساس به شکل حروف (case sensitive) بود که اصلاح گرديد.

    •    در برگه رسيد موقت، اگر پيش از کپي سطر قبلي، کليد Insert فشار داده شده باشد، هميشه سطر اول برگه کپي مي‌شد (نه سطر قبلي).

    •    در يک وضعيت بسيار نادر، در فهرست اسناد انبار، در منويي که با Right Click احضار مي‌شود، گزينه تاييد اسناد بدون نياز به Click و صرفا با حرکت ماوس برروي آن اجرا مي‌شد.

    •    در فهرست اسناد ساير نرم‌افزارها، در زمان تاييد اسناد (و تشکيل سند حسابداري) کنترل مي‌شود که اسناد انتخاب شده توسط ساير کاربران در حال اصلاح نباشند. اين کنترل در ابتداي صدور فرمان تاييد و نيز پس از تعيين مشخصات سند حسابداري و تاييد عمليات توسط کاربر بايد انجام شود. در انجام اين کنترل پس از تاييد عمليات اشکالي وجود داشت که برطرف گرديد. فرض کنيد کاربر اول فرمان تاييد را صادر کرده باشد و در حال مشاهده پيغام تاييد نهايي عمليات باشد (هنوز پيغام را تاييد نکرده و يا سيستم را در اين وضعيت رها کرده باشد). در اين حال کاربر ديگري مي‌تواند يکي از اسناد انتخاب شده براي تاييد را به منظور اصلاح احضار کند و مثلا سطرهايي به سند اضافه نمايد. اگر پيش از ذخيره سند در دست اصلاح (توسط کاربر دوم) کاربر اول عمليات را تاييد کند، سطرهايي که توسط کاربر دوم به سند اضافه شده‌اند در سند حسابداري حاصل از عمليات تاييد درج نخواهند شد. اشکال مزبور برطرف گرديد.

    •    اگر يک رخداد ورود کالا يا موجودي ابتداي دوره در دو سطر از يک برگه اصلاح بها احضار شود و از بهاي آن کاسته شود، کنترل صفر يا منفي نشدن بهاي موثر رخداد مرجع در حين ويرايش برگه به صورت صحيح انجام نمي‌شد و خطا با تاخير (در زمان عملياتي کردن برگه – با پيغام لاتين) ارائه مي‌شد.

    •    در صدور اطلاعات فروش به فايل Access (براي ارائه اطلاعات فصلي TTMS)، در صورت استفاده از مکانيزم "تجميع معاملات کمتر از مبلغ معين"، اطلاعات فروش و برگشت به صورت جداگانه پردازش مي‌شدند و ممکن بود که يک سطر سرجمع براي اطلاعات فروش و يک سطر سرجمع جداگانه براي اطلاعات برگشت در فايل Access ايجاد شود. TTMS وجود دو رکورد سرجمع را خطا مي‌دهد و به "فروش" يا "برگشت" بودن آنها توجه نمي‌کند. ما فرض کرده‌ايم که اطلاعات برگشت نبايد سرجمع شود و به همين دليل ترتيبي داديم که از اين پس فقط اطلاعات فروش تجميع شوند.




    با تشکر


    ---