Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 25 آذر 1394 11:17 ق.ظ توسط
�
Etemadi
نسخه 4.07 (407)
�0 پاسخ
مرتب:
مولف
پيغام ها
Etemadi
کاربر پیشرفته
25 آذر 1394 11:17 ق.ظ
سلام خدمت همکاران و دوستان گرامی
نسخه 407 در آذرماه 1394 آماده شد و شامل تغییرات و امکانات زیر می باشد :
امکانات اضافه شده در نسخه 407 :
• گزارش صورت حساب فروش یک تفصیلی (
اطلاعات بیشتر
)
• استفاده از صورت حساب فروش یک تفصیلی برای بدست دادن گزارش ریز عملیات تفصیلی به همراه اطلاعات فروش
(
اطلاعات بیشتر
)
• ذخیره گزارشهای چاپی به صورت فایل PDF (
اطلاعات بیشتر
)
• ارسال گزارشهای چاپی به صورت Email. (
اطلاعات بیشتر
)
• نوعی جدیدی از قوانین تغییر تعرفه با عنوان "جبران مالیات و عوارض" (
اطلاعات بیشتر
)
• جستجوی بلادرنگ و با امکانات بیشتر در نام حساب، تفصیلی، کالا، مرکز، واحد سازمانی و محل جغرافیایی (
اطلاعات بیشتر
)
• فیلد جدید مانده با واحد "ریال – سال" در کاربرگ محاسبه راس (
اطلاعات بیشتر
)
• در سیستم دستمزد، مکانیزم تعریف روش تشکیل سند از رخدادهای دستمزد را تغییر دادیم. در نسخههای قبلی برای هر نوع رخداد دستمزد فقط یک روش تشکیل سند قابل تعریف بود. این روش تشکیل سند در همان فهرست انواع رخدادها تعریف میشود. در نسخه جدید یک مکانیزم مستقل برای تعریف این روشها پیادهسازی شده است. به این ترتیب، تعریف روشهای متعدد برای تشکیل سند از یک نوع از رخدادهای دستمزد میسر خواهد بود. مکانیزم تعریف روش و جزییات قابل تنظیم در سطرها تغییری نکردهاند.
• در تعریف واحدهای فرعی، تعداد ارقام اعشار قابل استفاده در ضریب تبدیل از 2 رقم به 4 رقم افزایش یافت.
• همانند نسخههای قبل، در نسخه جدید، در ابطال فاکتورهای فروش، فرم نهایی فاکتور باطل شده و سند فروش مربوط به آن، پیش از ابطال به صورت Html در سیستم ذخیره میشوند. این اطلاعات با مراجعه به فهرست فاکتورهای باطل شده قابل دسترسی خواهند بود. در نسخه جدید ترتیبی داده شده که در محاوره ابتدایی ابطال فاکتور، انتخاب فرم چاپی مورد استفاده برای تهیه Htmlهای پیشگفته امکانپذیر باشد.
• در ذخیره گزارش چاپی به صورت Html، شکلهای هندسی و شکلهای حاصل از مولفه "رسم جدول" هم در فایل Html منعکس میشوند.
• در سطرهای تعرفه، فیلدهای شرح و شرح دیگر (لاتین) اضافه شدند.
• در قوانین مکمل بهای برگههای فروش، قوانین مکمل کالاها و خدمات برگههای فروش، قوانین طرف حساب برگههای فروش و قوانین شرح رخدادهای فروش، امکان استفاده از شمارههای عطف، ارجاع و پیگیری در شرح عملیات (با کدهای جدید 54 تا 56) پیادهسازی شده است.
• در موارد زیر، امکان بازنمایی فیلد یادداشت کالا اضافه شد: نمایش فرم نهایی پیشفاکتور، قرارداد، فاکتور فروش و صورتحساب برگشت از فروش؛ چاپ برگههای درخواست کالا، برگههای انبار، برگههای رسید موقت، برگههای درخواست خدمات، برگههای انجام خدمات، چاپ فرم نهایی و ویرایش قرارداد، فاکتور فروش، صورتحساب برگشت از فروش.
• در درخت کالاها، امکان تعریف یکباره واحد فرعی برای کالا(ها)ی انتخاب شده پیادهسازی شد. تعریف واحد فرعی مطابق روال عادی انجام میشود (با تعیین واحد، نحوه اعمال ضریب تبدیل، ضریب تبدیل، دقیق یا تقریبی بودن عملیات تبدیل و درصد خطای قابل قبول). در محاوره مربوط، یک دریچه قابل علامتگذاری برای تعیین رفتار سیستم در مواجهه با کالاهایی که از قبل دارای همان واحد فرعی باشند تعبیه شده است. عنوان این دریچه "مشخصات واحد فرعی در صورت وجود، اصلاح شوند" است. اگر این دریچه علامتگذاری نشده باشد، عملیات فقط در کالاهایی انجام خواهد شد که از قبل دارای همان واحد فرعی نبوده باشند. توجه فرمایید که اصلاح مشخصات یک واحد فرعی که از قبل در رخدادهای سیستم بکار رفته باشد میسر نیست.
• در درخت کالاها، در امکانات مربوط به تعیین ارتباط کالا با انبارها، تعیین بهای استاندارد کالا و تعریف واحدهای فرعی کالا امکان کپی اطلاعات از یک کالای دیگر را داشتیم. اولا کلیدهای میانبر استاندارد Ctrl+I را برای صدور فرمان کپی لحاظ کردیم. ثانیا در انتخاب کالای مبداء کپی، مکاننمای محاوره انتخاب کالا در ابتدا برروی کالای جاری قرار خواهد داشت. به این ترتیب با استفاده از کلید فلش چپ، کالای سرگروه انتخاب خواهد شد و کپی از سرگروه با سهولت بیشتری میسر خواهد بود. کلید فلش بالا، کالای همگروه قبلی را انتخاب خواهد کرد.
همچنین برای تعریف واحدهای فرعی، کلیدهای میانبر Ctrl+U تعریف شدهاند.
• در ترازهای 4 ستونی حسابها، در اخذ سند خلاصه عملیات (جهت دفاتر قانونی) سندهایی که در تراز تاثیر دارند با دقت بیشتری مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند و پیغام مفصلتری شامل تعداد اسناد در وضعیتهای مختلف به تفکیک نرمافزارهای مختلف به اطلاع کاربر میرسد.
• در چند مورد اندک، در سیستمهای اطلاعاتی که با استفاده از SQL Server 2008 برپا شدهاند، دیده شده که اطلاعات آماری پایگاه اطلاعاتی (که به صورت خودکار توسط SQL Server ایجاد و حفظ میشوند) مخدوش شده است. این وضعیت منجر به کند شدن غیرمنطقی برخی از گزارشهای سیستم میگردد. با اینکه این مشکل بسیار به ندرت دیده شده، ترتیبی دادیم که همزمان با عملیات "حذف پراکندگی از سیستم اطلاعاتی" (که از Admin قابل اجرا است) این اطلاعات آماری هم بازتولید شوند تا کند شدن گزارشها از این منشاء برطرف شود.
• در تنظیم برگههای درخواست کالا، رفتار سیستم با کد میلهای تغییر کرده و شبیه برگههای انبار و فروش شد. درج مستقیم کد میلهای از این پس میسر است.
•
یک امکان عمومی برای "جستجو" (قاعدتا به معنی جستجوی عمومی یا جستجو در "همه چیز") در سیستم پیاده شده است. (
اطلاعات بیشتر
)
• در جستجو در اسامی فیلدها (مورد استفاده در طراحی فرمها، تنظیم شرایط و ترتیب) از مکانیزم جدید جستجوی کلمه به کلمه استفاده میشود. همین مکانیزم در محاوره انتخاب یک فیلد سیستم دستمزد، جستجوی بلادرنگ در شرح عمومی سند و همه موارد مشابه آن هم پیاده شده است.
اشکالات رفع شده در نسخه 407
• در مناسبتهای ماههای 30 روزه، درج عدد 31 به عنوان روز مناسبت منجر به خطا میشد.
• اصلاح تاریخ شروع سیستم در Admin، در برخی از سیستمها (و برخی از نسخههای SQL Server) منجر به خطا میشد.
• در صدور اطلاعات مقدار به Excel (از Grid یا در سیستم متمرکز صدور اطلاعات به Excel) مقادیر، همیشه فقط با دو رقم اعشار صادر میشدند.
• در محاوره خلاصه اطلاعات کالا (Alt+F11) اگر با کلید Shift+Tab مکاننما را به فهرست صفحات منتقل کنیم و سپس با کلیدهای فلش چپ و راست در بین صفحات حرکت کنیم، تصویر کالا و فهرست کالاهای جایگزین نمایش داده نمیشدند.
• در موارد بسیار استثنایی در اجرای ثبت حقوق با محاسبات معوقه با خطا مواجه میشدیم. شرایط برخورد با خطا بستگی زیادی به دادهها دارد. مثلا در یک سیستم اطلاعاتی اگر تعداد افرادی که حقوق برای آنها محاسبه میشود دقیقا 205 نفر باشند، در محاسبه برای رکورد شماره 201 با خطا مواجه میشدیم.
• در بدست آوردن خودکار شرح با استفاده قوانین فروش، اگر برگه فروش دارای مشتری متفرقه باشد، کد 22 (نام مشتری متفرقه یا نام مشتری) به صورت نادرست در شرح حاصله جایگزین میشد.
• در تعریف فرمهای نمایشی سیستم، اگر برای فیلد "ردیف" (در پانویس جدول یا مولفه بازنمایی متن) عملیات تجمعی (جمع، تعداد...) تعریف میکردیم با خطا مواجه میشدیم.
• استفاده از فیلدهای شماره و سری برگه انبار در تعریف فرمهای گزارش "تفکیک اسناد به اجزاء" منجر به خطا میشود.
• در فراخوانی برگه یا رخداد رسید موقت در برگه انبار اگر رسید موقت دارای بچ باشد با خطا مواجه میشدیم.
• در محاوره فراخوانی برگه درخواست در برگه رسید موقت، مرکز پیشفرض فقط با نقش "تامین" انتخاب میشد. این نقش برای برگشت از خروجها مناسب نبود.
• در تشخیص کد ربط یک حساب یا تفصیلی، اگر آن حساب یا تفصیلی و همه سرگروههای آن فاقد کد ربط باشند ولی زیرگروههای آن دارای کد ربط باشند، در مواردی، به صورت تصادفی کد ربط یکی از زیرگروهها به عنوان کد ربط حساب یا تفصیلی سرگروه منظور میشد.
• در صورت اصلاح تعداد ارقام کد تفصیلی در ریشه درخت تفصیلیها (در Admin)، چنانچه عدد وارد شده نادرست باشد (مثلا یک رقم برای این کد تعریف شده باشد در صورتیکه تفصیلیهایی با کد دورقمی در ریشه درخت وجود داشته باشند)، عملیات با خطا مواجه میشود – که طبیعی است. اشکال این بود که کد برخی از تفصیلیها در درخت مطابق تعداد ارقام نادرست پیشگفته اصلاح میشد.
• در برگههای نقل و انتقال، اگر ترتیب سطرهای یک برگه موجود را تغییر دهیم (مثلا به صورت دستی و با تکمههای مثلث بالا و پایین)، ممکن بود ترتیب سطرهای برگه در کل دچار اشکال شود و رخدادهای طرف نقل و انتقال پیش از رخدادهای نقل و انتقال قرار گیرند. این پدیده در کارت کالا قابل رویت بود و در حین عملیاتی کردن برگه ممکن بود منجر به خطا شود.
• اگر در یک فرم چاپی یک تصویر خالی وجود داشته باشد، در ذخیره گزارش چاپی نهایی به صورت فایل Html با خطا مواجه میشدیم.
• در فراخوانی اطلاعات دستمزد از فایل صادره XML، همه اطلاعات تاریخی به جز فیلدهای قابل تعریف (تاریخ رخداد و تاریخهای ایجاد و آخرین اصلاح...) به صورت نادرست خوانده میشدند.
• کپی روشهای تشکیل سند دستمزد و روشهای تشکیل سند از رخدادهای دستمزد کار نمیکردند و با خطا مواجه میشدند.
• اگر نام کالا خیلی بزرگ باشد (مثلا 240 حرف یا بیشتر) در ایجاد خودکار برگههای انبار همزمان با ذخیره فاکتور فروش با خطا مواجه میشدیم.
• در ذخیره برگه انبار به صورت فایل وارده XP، اطلاعات درخواست، رسید موقت و مرجع بها در فایل XML حاصله درج نمیشوند. در حین اجرای عملیات، وجود این اطلاعات بررسی میشود و به اطلاع کاربر میرسد. تایید تشکیل فایل صادره (بدون اطلاعات درخواست، رسید موقت و مرجع بها) از کاربر دریافت میشود.
• در تنظیم اطلاعات سالهای قمری، درج سال تکراری منجر به پیغام خطای لاتین میشد.
• رفع اشکال: اگر کاربری به صورت مستقل در سیستم تعریف نشده باشد و صرفا از طریق گروه کاربران به سیستم دسترسی داشته باشد و اگر برای گروه مزبور، بخش تعیین نشده باشد و اگر همان کاربر اقدام به تعریف پرسنل جدید نماید ولی بخش پرسنل جدید را تعیین نکند، به جای پیغام مناسب، پیغام خطای نامربوط "بخش یافت نشد" ارائه میشد.
• رفع اشکال و تغییر رفتار: در تنظیم خودکار اسناد اختتامیه و سود و زیان، اگر سند دلخواه پر شده با تراز داشته باشیم و در حین اجرای عملیات از شرایط استفاده کنیم، ممکن است اعمال شرایط باعث شود که سند حاصله تراز نباشد. در این وضعیت سند حاصله باید به صورت اجباری در وضعیت پیشنویس تشکیل شود. پیش از این مشابه این رفتار را در زمانی که تراز حاوی اسناد پیشنویس بوده باشد داشتهایم.
• رفع اشکال: در برگههای فروش، بهای واحد ارزی در موارد و شرایط بسیار استثنائی با یک صدم اختلاف بازنمایی میشدند.
با تشکر
انجمن ها
سیستم مالی یکپارچه نوسا
امکانات پیاده سازی شده در هر نسخه از نرمافزار