Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 02 مهر 1397 01:47 ب.ظ توسط momeni
خروجی اکسل
�4 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
amiraf
کاربر جدید
کاربر جدید

--
02 مهر 1397 09:14 ق.ظ

    سلام و وقت بخیر 

    همانطور که مطلع هستید یکی از پر کاربردترین امکاناتی که نرم افزارهای نوسا به آن مجهز هستند و بسیار قوی هم کار میکنه، خروجی اکسل است. این خروجی اعداد را بصورت کاملا فارسی در فایل اکسل اضافه میکند. برای استفاده از این فایل من جمله، ارسال به بانک یا ارائه برخی گزارشات مدیریتی، اعداد فارسی مورد قبول نمی باشند. 

    با گروه IT شرکت درمیان گذاشتم گفتند که CodePage متفاوت هستش و اگر از این کد پیچ مطلع باشند می تونیم در اکسل Replace کنیم و مشکل خیلی راحتر حل شود. 

     

    می تونید راهنمایی بفرمایید

    با تشکر 

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 مهر 1397 09:55 ق.ظ
    سلام

    3 مدل خروجی Excel داریم که متاسفانه مشخص نکرده‌اید از کدام روش استفاده می‌فرمایید. به هر حال؛

    اگر از خروجی html برای Excel استفاده می‌کنید (قابل استفاده از پیش‌نمایش گزارش‌های چاپی) کافی است اعلام کنید که داده‌ها از فرم نمایش آنها برای شما مهم‌تر هستند. توضیح: در پیش‌نمایش تکمه ذخیره را فشار دهید + نام فایل و فرمت html را انتخاب کنید + در محاوره‌ای که بازنمایی می‌شود، ذخیره اطلاعات را روی "پردازش در سایر نرم‌افزارها" قرار دهید.

    اگر از سیستم متمرکز صدور اطلاعات به Excel استفاده می‌کنید، اعداد همیشه به صورت طبیعی صادر می‌شوند؛ شیوه‌ی بازنمایی آنها در فایل حاصله لحاظ نشده است بلکه بستگی به تنظیمات Excel دارد که طبیعتا و قاعدتا در Excelای که فایل را باز می‌کند (بانک یا مدیریت) تعیین می‌شود.

    اگر از امکانات نمایش اطلاعات جدول در Excel در گزارش‌های تصویری استفاده می‌کنید، همه‌ی اعداد در آن به صورت طبیعی بازنمایی می‌شوند و شیوه‌ی بازنمایی از تنظیمات Excel مشخص می‌شود با لحاظ کردن چند نکته: 1) کدهای حساب و تفصیلی و موارد مشابه اصولا عدد نیستند و ترکیب ارقام و علامت / هستند. 2) جمع مبالغ به صورت حرفی نمایش داده می‌شوند ولی خود مبالغ عددی هستند. 3) بازنمایی اعدادی مثل کدهای ساده و ردیف بستگی به نحوه‌ی تعریف فرم نمایش گزارشی که عمل صدور از آن انجام می‌شود دارد. البته به سادگی در Excel قابل تبدیل هستند - کافی است select all کنید و جهت را Left to Right نمایید. به دو شکل زیر توجه کنید:

     

    پيوست ها
    amiraf
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    --
    02 مهر 1397 11:38 ق.ظ

    سلام 

    سپاس از پاسخ شما. 

    همانطور که شما هم لطف فرمودید و توضیح دادید و در تصویر هم مشخص شده، جمع پایین هر ستون بصورت فارسی می باشند. بیشتر این مبالغ مد نظر ما هستش. 

    که با تغییر و چپ و راست کردن سلول نیز نتیجه ای نمیگیریم. 

    امیدورام که واضح اعلام کرده باشم.

     

    با تشکر 

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 مهر 1397 01:35 ب.ظ
    سلام

    بله همین‌طور است (اگرچه در متن ابتدایی اصولا اشاره‌ای به این سطرها نفرموده بودید) - اساسا جمع‌ها با مکانیزم اختصاصی صادر می‌شوند و قابل تغییر هم نیست. البته مستحضر هستید که قاعدتا این جمع‌ها اهمیت چندانی در Excel ندارند - چون فرض بر این بوده که محاسبه‌ی آنها بعدا در خود Excel و با ترکیب و ترتیب خاصی انجام می‌شود - به عبارت دیگر فرض شده که برای صدور اطلاعات از فرم‌هایی به کلی فاقد سطر جمع استفاده می‌شود. همانطور که عرض کردم این رفتار قابل تغییر نیست.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 مهر 1397 01:47 ب.ظ
    سلام مجدد

    به دلیل محدودیت‌های فنی در سطرهای جمع به صورت سیستمی نمی‌توانیم تغییری داشته باشیم - اما اگر فقط همین سطرها مشکل دارند، برای رفع مشکل کافی است از ابتدای محتوای سلول‌های سطرهای جمع، دو کاراکتر مخفی را حذف کنید. به این منظور روی سلول F2 بزنید و Home و دوبار Delete و سپس Enter.

    امیدوارم رفع مشکل نماید


    ---