s.kalantari
کاربر با تجربه
03 مهر 1390 04:15 ب.ظ |
|
باسلام یکی از کاربران که از طریق soap به سرور متصل است در هنگام ذخیره کردن هرگونه سندی (انبار،حسابداری،...)و یا ایجاد یک کالای جدید با پیغام 'cannot perform operation on a closed dataset" روبرو میشود (در ضمن بعد از تغییر ورژن به نسخه 304 این اتفاق رخ داد)
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
03 مهر 1390 06:05 ب.ظ |
|
سلام زمانی که اتصال به سرور قطع شود (خواه در SOAP یا DCOM)، سیستم DataSetها را میبندد. خطایی که به این صورت گزارش شده است حتما ناشی از خطای دیگری است که قبل از آن رخ داده است - با تصویب آن خطای اول، در ادامه، خطای Closed DataSet دریافت شده است. ارادت
|
|
|
|
s.kalantari
کاربر با تجربه
04 مهر 1390 10:04 ق.ظ |
|
با سلام قبل از این پیغام خطا ظاهرا هیچ خطای دیگری رخ نمیداد و بعد از تصویب خطا تمام گزارشات بدون هیچ خطایی گرفته میشد .فقط با ورود اطلاعات مشکل داشت.ودر ضمن با ورژن قبلی هیچ مشکلی نداشت و کاربر ورود اطلاعات انجام میداد.ودر نهایت این مشکل با حذف سرور soap , ونصب مجدد حل شد
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
04 مهر 1390 10:26 ق.ظ |
|
سلام خدا را شکر که مشکل حل شد - البته میدانید که پس از حذف صورت مسئله، حل آن ناممکن میشود... ارادت
|
|
|
|
موسوی
کاربر
26 خرداد 1395 04:35 ب.ظ |
|
با سلام و خسته نباشید
در هنگام تنظیم سند در تمام نرم افزارها در زمان جستجو در کد با پیغام خطای زیر روبرو شدم
DynCDS:cannot perform this operation on a closed data set
این پیغام خطا را در حالت های مختلف بررسی کردم ، حسابهای مختلف، کالاهای مختلف ، هم تنظیم سند دریافت و پرداخت و هم تنظیم سند حسابداری هر بار با این پیغام روبرو میشدم(البته این در حالتی است که تنظیم سند با سرعت بالا صورت گیرد) ویندوز سیستم seven 32 bit با sql 2000بود
روی سیستم های دیگه با ویندوز 8.1 و sql 2008R2 و سیستم دیگری نیز با ویندوز 10 و sql 2014 نیز تست کردم باز با همین خطا روبرو شدم لازم به ذکر است در تمام سیستمهای تست شده بالا سیستم سرور و سینگل میباشد.
در یک سیستم کلاینت هم که از طریق شبکه domain به سیستم سرور با ویندوز سرور و sql 2008 متصل بود نیز تست گردید باز همین پیغام خطا داده شد
لطفا راهنمایی کنید دلیل بروز این خطا چیست. با تشکر
|
|
|
|
موسوی
کاربر
26 خرداد 1395 04:37 ب.ظ |
|
در ضمن این پیغام خطا هر در یک سطر متفاوت رخ میداد یکبار سطر اول یکبار سطر دهم و سطرهای متفاوت دیگه
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
26 خرداد 1395 05:15 ب.ظ |
|
سلام متاسفانه بازتولید اشکال در سیستمهای ما با دادههایی که در اختیار داریم میسر نشد. آیا شماره نگارش نرمافزار 407 است؟ متوجه منظور شما از "تنظیم سند با سرعت بالا" نشدم. اگر ممکن است سیر عملیات را بفرمایید: مثلا بخشی از کد را با سرعت زیاد تایپ میکنید و در انتهای کد / درج میکنید و Tab یا Enter میزنید یا بخشی از کد را وارد میکنید و با سرعت زیاد Ctrl+Enter میزنید یا... آیا در دادههای مختلفی آزمایش فرمودهاید یا دادهها مشترک بوده و در سیستمهای متفاوتی آزمایش شدهاند. منظور این است که شاید دادهها مشخصه خاصی دارند که منجر به خظای مذکور میشوند. اگر چنین است لطفا یک پشتیبان از دادهها را به شرکت برسانید تا بیشتر بررسی کنیم. ممنون
|
|
|
|
موسوی
کاربر
27 خرداد 1395 08:08 ق.ظ |
|
سلام
بله ورژن 407 است ، در تنظیم سند از امکان enter// در کد استفاده میشود، این تست در داده های متفاوت انجام شده است
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
27 خرداد 1395 08:10 ب.ظ |
|
سلام // و Enter برای جستجو در نام بکار میرود در صورتی که شما فرمودید جستجو در کد اجازه فرمایید با این وضعیت هم کنترل کنیم و نتیجه را اطلاع دهیم انشالله شنبه
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
29 خرداد 1395 11:02 ق.ظ |
|
سلام متاسفانه بازتولید خطا حتی با جستجو در نام حساب نیز میسر نشد. از همکاران تقاضا میکنم خطای مورد اشاره را در سیستمهای خود آزمایش فرمایند. به این ترتیب وضعیت مورد اشاره در پیکربندیهای متنوع سختافزاری و نرمافزاری و نیز دادههایی که مشخصات گوناگونی دارند بررسی خواهد شد. امید این است که بتوانیم شرایطی که منجر به خطا میشود را تشخیص دهیم و در رفع آن اقدام کنیم. ممنون
|
|
|
|
Etemadi
کاربر پیشرفته
29 خرداد 1395 11:57 ق.ظ |
|
سلام
من هم با شرایطی که همکار گرامی فرموده بودند تست کردم ولی پیغامی نگرفتم و همه چیز درست بود . فکر کنم Backup بفرستند بهتر باشد و در ضمن نگفتند آیا در دادههای مختلفی آزمایش فرمودهاند یا دادهها مشترک بوده و در سیستمهای متفاوتی آزمایش کردهاند.
نسخه بنده 407 و SQL 2K8 R2 ENT و ویندوز Seven 32Bit
با تشکر
|
|
|
|
موسوی
کاربر
29 خرداد 1395 03:37 ب.ظ |
|
با عرض سلام مجدد
آقای اعتمادی عزیز هم داده های متفاوت را تست کردم و هم سیستم های متفاوت با داده های متفاوت دیگر، حتی یکی از مشتریانی که سرعت بالایی در استفاده از سیستم دارند (البته بعنوان کلاینت به سرور متصلند ) با همین پیغام خطا روبرو شدن و عکس پیغام رو برام فرستادند ، شما هم دقیقا در ستون کد حساب باسرعت بالا هنگام تنظیم سند از // enter استفاده کردید؟ هر بار در سطرهای متفاوت این پیغام را میداد ، در عکس اول در سطر پنجم و در عکس دوم در سطر سوم ودر عکس سوم در پایگاه متفاوت در سطر اول این خطا را دادبا win7 و .sql2000 . پشت سیستم همکاران با sql 2014 و ویندوز 10 و سیستم دیگری ویندوز 8.1 و sql 2008 نیز امتحان کردم همه سیستمها نیز سرور بودند با همین پیغام روبرو شدم
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
29 خرداد 1395 03:58 ب.ظ |
|
سلام در اینکه خطا گرفته میشود شکی نداریم. اشکال این است که خطایی که با این تواتر رخ میدهد را ما نمیگیریم. سعیمان هم در این است که اشکال سیستم را کشف کنیم - از اطلاع رسانی شما هم ممنونیم. آیا خطا صرفا با // و Enter رخ میدهد یا وقتی در ادامه شروع با تایپ نام حساب میکنید پیش میآید - یا مثلا پس از احضار صفحه جستجو کلید فلش پایین یا Enter را میزنید؟ من با هر دادهای با هر سرعتی با // و Enter خطا نمیگیرم. آیا فقط یک Client اجرا شده است؟ اینکه روی کدام سطر خطا میگیرید اهمیتی ندارد - اما از هر چند بار سعی یکبار خطا میگیرید؟ پاسخ به پرسشهای فوق ممکن است در کشف اشکال مفید باشد. با این همه اگر اطلاع اضافهای برای روشن شدن مطلب وجود ندارد من با دادههای مختلف و بزرگتر تست را ادامه میدهم.
|
|
|
|
e.mansoury
کاربر
29 خرداد 1395 04:01 ب.ظ |
|
با سلام خدمت همکاران محترم
با شرایطی که گفته شد تست کردم و با پیغام زیر مواجه شدم:
نسخه بنده 407 ، ویندوز 8.1 ، SQL 2008 R2 می باشد.
|
|
|
|
موسوی
کاربر
29 خرداد 1395 04:08 ب.ظ |
|
با سپاس از حسن توجه شما
خطا صرفا با // enter رخ میدهد ، پس از احضار صفحه جستجو کلید فلش پایین را میزنم ، و تعداد خطاها بیش از یکبار است
با سپاس مجدد.
|
|
|
|
e.sadeghi
کاربر
29 خرداد 1395 04:13 ب.ظ |
|
سلام . لطفا در قسمت جستجو در نام کلمه ای را تایپ نکنید و کلید رو به پایین را بزنید خطا میدهد
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
29 خرداد 1395 04:25 ب.ظ |
|
سلام از همکارانی که لطف کردند و آزمایش فرمودند بینهایت ممنونم. اما هنوز نتوانستهام خطا را مشاهده کنم. یک نکته مهم وجود دارد: پس از چند بار آزمایش خطا گرفته میشود؟ مثلا از هر 10 بار یکبار خطا میدهد یا همواره خطا میدهد؟ ما جستجوی بلادرنگ را در فاصلههای نیم ثانیه (500 میلی ثانیه) انجام میدهیم. برای آزمایش من محدوده را کم کردم و جستجو را در هر 10 میلی ثانیه انجام دادم. این یعنی مثلا دادهای با دو به توان 50 برابر پیچیدگی بیشتر از آنچه به صورت معمول تست میکنم. 200 بار هم آزمایش کردم (200 بار Enter و فلش پایین با عبارت جستجو و 200 بار Enter و فلش پایین بدون عبارت جستجو). متاسفانه به من خطا نمیدهد. یک نکته غیرمهم و شاید حتی خندهدار: محافظ سختافزاری شما مرتب است؟ بد نیست آنرا با دفتر کنترل فرمایید.
|
|
|
|
e.mansoury
کاربر
29 خرداد 1395 04:33 ب.ظ |
|
با سلام مجدد
پیغام خطا بصورت تصادفی است . زمانی در جستجوی اول و زمانی در جستجوی nام در یک سند رخ می دهد.
سخت افزار هم چک شد و مشکلی نداشت.
|
|
|
|
Javid
کاربر
29 خرداد 1395 06:47 ب.ظ |
|
جناب آقای مومنی ** با سلام** به عنوان یک تجربه بیان میکنم: زمانی که در واحد فروش نوسا به عنوان یک کلاینت به سرور مالی متصل بودم، در زمان ثبت عملیات مربوط به فروش ( صدور پیش فاکتور) زمانی که در قسمت کالا و یا مرکز مصرف به کمک // Enter وارد محاوره فهرستی میشدم، با تایپ قسمتی از نام مورد نظر و فشردن کلید پایین (arrow key) اغلب این پیغام را میگرفتم .( دو نکته: سرعت تایپ و انجام عملیات نسبتا بالا بود و اینکه جستجوی بلادرنگ همواره فعال بود) از نگارش 407-آ استفاده میکردم. زمانی هم که صبور بودم و به آرامی فرآیند تایپ برای جستجو را انجام میدادم، این پیغام مشاهده نمیشد. با آرزوی موفقیت
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
29 خرداد 1395 08:20 ب.ظ |
|
سلام خیلی از دوستان ممنونم ولی من هنوز موفق به گرفتن خطا نشدم. شاید اشکال در این است که رایانه من نسبت به سایر رایانهها خیلی کندتر است. فردا با سیستمهای جدید و سریع هم آزمایش میگنم و خبر میدهم.
|
|
|
|
saadat
کاربر پیشرفته
30 خرداد 1395 08:00 ق.ظ |
|
با سلام خدمت دوستان نوسایی، به نظرم وجود چنین پستی در مباحث عمومی که برای همگان قابل رویت است خیلی خوشایند نیست، مدیران پورتال در صورت صلاحدید با توجه به .اینکه شرکت کنندگان در این پست نیز از پرسنل نوسا میباشند در صورت صلاحدید به کارشناسان نوسا انتقال دهند همچنین تمام پاسخ های یک موضوع در صفحه اول جدا جدا می آید، این موضوع نیز خیلی خوشایند نیست لطفا بررسی نمایید. با سه پاس؛
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
30 خرداد 1395 10:07 ق.ظ |
|
سلام تنها حالتی که خطا پیش میآید این است: اقدام به انتخاب حساب (یا کالا یا مرکز یا محل جغرافیایی یا واحد سازمانی) از طریق جستجو در نام کنیم + پس از باز شدن صفحه جستجو، پیش از اینکه 500 میلیثانیه فاصله زمانی جستجوی اولیه سپری شود، مکاننما را با فلش پایین به جدول منتقل کنیم + هنوز جستجو آغاز نشده، اقدام به جابجا کردن مکاننما در فهرست یافتهها نماییم به صورتی که زمانی که سیستم مشغول انجام جستجو است، ما مشغول حرکت در فهرست باشیم. در این شرایط یکبار پیغام خطای مزبور بازنمایی میشود و پس از تایید خطا هیچ اتفاق ناگواری نمیافتد و میتوانیم کماکان از سیستم استفاده کنیم و به انتخاب حساب بپردازیم. واضح است که این وضعیت پیچیده، با آنچه همکاران فرمودهاند بسیار تفاوت دارد - لطفا بفرمایید که آیا فرضیات بنده درست است یا خیر و آیا به جز آنچه در بالا عرض کردم حالت دیگری هم وجود دارد که خطا داده شود؟ اگر همین است که عرض شد 1) مشکل رفع میشود: تا زمانی که جستجو انجام نشده باشد (500 میلی ثانیه سپری نشده باشد) فلش پایین کار نخواهد کرد. 2) از همکاران برای اطلاعرسانی ممنونم. 3) به حق این ماه مبارک، خالصانه تمنا میکنم شرایط پیشآمدن خطا را دقیقتر گزارش فرمایید. خودتان قضاوت کنید که آنچه من عرض کردم با آنچه گزارش شده است چه قدر تفاوت دارد... اگر اشکال در مواردی جز آنچه گفته شد پیش میآید، بفرمایید تا بیشتر (از یک روز کاری کامل - تا اینجا) بررسی کنیم. جناب سعادت، ممنون از نکتهای که در مورد صفحه اول فرمودید - البته سامانه پشتیبانی، اخیرا بروز شده است (که باعث شده در تبلت و موبایل هم قابل استفاده باشد) و مواردی از این قبیل حتما به مرور برطرف خواهند شد. اما در مورد خوشایند نبودن بحث برای همگان با شما همعقیده نیستم. به هر حال یک اشکال (هر چقدر جزیی و بیاهمیت) گزارش شده و ما هم این همه برای رفع آن تلاش کردهایم - هنوز هم مشغول هستیم. رویت مطالب برای همگان حتی ممکن است مفید باشد. در همزمانی با فوتبال جام ملتهای اروپا، دریغ از یک پاس درست؛ دو و سه آن بماند. از پاسهای شما هم ممنونم. ارادت
|
|
|
|
ghorbi
کاربر جدید
01 تیر 1395 08:43 ق.ظ |
|
با سلام و عرض خسته نباشد از همکاران عزیز و عرض ارادت خدمت آقای مومنی مراحل زیر را جهت مشاهده خطا انجام دهید: 0.شروع. 1. محاوره انتخاب مشتری را باز نمایید. 2. نشانگر موس را بر روی Grid پایینی قرار دهید و هیچ کلیکی نکیند. فقط نشانگر موس آنجا باشد. همین. 3. حال در TextBox "جستجو در نام"، واژهای را وارد نمایید که حاصل آن تعداد قابل توجهای یافته داشته باشد.(مانند واژه شرکت "آزاد") 4.(مرحله اصلی) حین تایپ واژه مورد نظر (مثلا "آزاد") با تایپ هر حرف، نتایج فیلتر میشود. حال واژه "آزا" را تایپ نمایید. دست راست خود را بر روی موس گذاشته، و با دست چپ، حرف "د" را تایپ نمایید و خیلی سریع (و تقریبا همزمان)، بر روی موس (که نشانگر آن در GRID پایین قرار دارد کلیک نمایید.) 5. خطای مورد نظر نمایش داده خواهد شد. 6. پایان. پاس گل ... توی دروازه! عجب پاسی داد این بازیکن.
|
|
|
|
ghorbi
کاربر جدید
01 تیر 1395 08:54 ق.ظ |
|
در ادامه عرایضم عملیات میبایست سریع انجام شود، قبل یا همزمان با نمایش نتیجه جستجو در Grid هنگامی که خطا مشاهده میشود، جهت تکرار خطا بهتر است یک مرتبه محاوره را بسته و دومرتبه باز نمایید. با سپاس
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
01 تیر 1395 09:16 ق.ظ |
|
سلام پیام جان خیلی ممنونم یعنی دست راست روی ماوس باشد و با دست چپ روی کلید "د" و همزمان با دست راست Click کنیم و با دست چپ تکمه را فشار دهیم... شاید اگر همزمان سرفه کنیم یا در صتدلی جابجا شویم هم بیتاثیر نباشد... با اینکار یک پیغام لاتین نمایش داده میشود که با تصویب آن میتوانید عملیات را ادامه دهید... اگر پیغام خطا را تغییر دهیم و عبارت مشابهی را به فارسی بنویسیم "لطفا همزمان Click و تایپ نکنید" مشکل حل است؟ ارادت
|
|
|
|
saadat
کاربر پیشرفته
01 تیر 1395 09:23 ق.ظ |
|
عاقل به کنار آب تا پل میجست، دیوانهای پا برهنه از آب گذشت.
پ. ن: با سه پاس
آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
|
|
|
|
ghorbi
کاربر جدید
01 تیر 1395 09:27 ق.ظ |
|
ارسال توسط مومنی در 01 تیر 1395 09:16 ق.ظ
سلام
پیام جان خیلی ممنونم
یعنی دست راست روی ماوس باشد و با دست چپ روی کلید "د" و همزمان با دست راست Click کنیم و با دست چپ تکمه را فشار دهیم...
شاید اگر همزمان سرفه کنیم یا در صتدلی جابجا شویم هم بیتاثیر نباشد...
با اینکار یک پیغام لاتین نمایش داده میشود که با تصویب آن میتوانید عملیات را ادامه دهید...
اگر پیغام خطا را تغییر دهیم و عبارت مشابهی را به فارسی بنویسیم "لطفا همزمان Click و تایپ نکنید" مشکل حل است؟
ارادت
بنظرم بله، مشکل حل میشود. بنظرم پیغام را در همان محاوره نشان درج نمایید. که اصلا این مشکلات پیش نیاید.
هدف بنده از شرکت در موضوع(البته باپای برهنه)، تقریبا مشابه هدف سرمربی از تعویض بازیکن بود. در هرصورت جسارت بنده رو ببخشید. چون بنده نیز با نرمافزار فروش کار میکنم، و (با ارفاق) یکی از کابران نرمافزار مالی نوسا هستم، خواستم کمکی کرده باشم. هدف بنده، بیان مراحل منجربه مشاهده خطا بود، که بیان شد. بدون شک شما راهحل را بهتر میدانید.
با سپاس فراوان
|
|
|
|
momeni
کاربر ارشد
01 تیر 1395 09:30 ق.ظ |
|
سلام جناب قربی عزیز خیلی هم از لطف شما همکار و دوست ارجمند ممنونم - بقیه مطلب شوخی بود. ارادت
|
|
|
|
ghorbi
کاربر جدید
01 تیر 1395 09:32 ق.ظ |
|
شما خیلی بزرگوارید و به بنده لطف دارید. ممنون
|
|
|
|