Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 19 دی 1397 06:10 ب.ظ توسط momeni
برگه‌های دریافت و پرداخت
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
19 دی 1397 04:16 ب.ظ
    با عرض سلام و خسته نباشید
    یکی از نکاتی که در نرم‌افزار دریافت و پرداخت دیده می‌شود، تفاوت ساختار آن با انبار و سایر نرم‌افزارهای جدیدتر است. یعنی دریافت و پرداخت اصلا برگه و رخداد ندارد بلکه مستقیماً و با استفاده از روال، سند دریافت و پرداخت ثبت می‌کند.
    آیا احتمال دارد در یکی از نسخ آتی سیستم نوسا ما به جای روالها (یا در کنار روالها) شاهد برگه‌های کامل و قابل تعریف، رخدادها و الگوهای عملیات مالی دریافت و پرداخت باشیم؟ طبیعتاً برگه‌های درخواست دریافت و پرداخت هم در چنین ساختاری در دسترس خواهند بود.

    با تشکر
    داود ابراهیمی
    مدیریت پایدار
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    19 دی 1397 06:10 ب.ظ
    سلام

    برنامه‌ای برای تغییر ساختار نداریم. در واقع از اینکه توانسته‌ایم گستره‌ی بسیار وسیعی از کاربردها (و use caseها) را صرفا با سند و روال پیاده‌سازی کنیم بسیار خرسندیم. سند دریافت و پرداخت عملا فضایی است که همه‌ی عملیات لازم با مدارک و تاریخ‌های سررسید را سامان‌دهی می‌کند و با امکانات اختصاصی خود نقش برگه را ایفا می‌کند. رخدادهای دریافت و پرداخت همان سطرهای سند دریافت و پرداخت هستند که در رابطه‌ی خاص با مدارک و تاریخ سررسید قرار می‌گیرند. الگوهای عملیات مالی هم دقیقا با روال‌ها (که هم قابل تعریف هستند و هم به صورت بسیار استثنایی در کل سیستم خاصیت ارث‌بری شگفت‌انگیزی دارند) قابل پیاده‌سازی هستند. سندهای پیش‌نویس که در آنها مبالغ و تاریخ‌ها درج شده‌اند ولی فاقد مدرک هستند نقش درخواست پرداخت را ایفا می‌کنند. حتی در این درخواست‌ها هم می‌توان از روال‌هایی که به صورت اختصاصی به همین منظور قابل تعریف است استفاده نمود.

    سیستم‌های مختلف لزوما مشابه هم نیستند (ضمن اینکه لزوما از نظر ساختاری متفاوت هم نیستند). مثلا انبار، هزینه و فروش شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند. اموال و دستمزد کلا متفاوت از سایر سیستم‌ها هستند و در این میان، از قضا، به نظر خودم، سیستم دریافت و پرداخت بسیار انتزاعی و جالب توجه است. البته مسیر کاری در آن متفاوت است و به صورت متفاوتی هم پیاده‌سازی شده است. به همین دلیل عرض کردم که برنامه‌ای برای تغییر ساختار آن نداریم.

    ارادت


    ---