Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 03 بهمن 1397 04:05 ب.ظ توسط momeni
تراز جامع
�4 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
02 بهمن 1397 09:41 ق.ظ

    با عرض سلام و خسته نباشید

    با توجه به توسعه‌ای که روی تراز جامع در حال انجام است (مانند اضافه شدن ارز) و افزایش اهمیت این ابزار بسیار کاربردی، پیشنهاد می‌کنم در نسخه‌های بعد به جای این که با کلیک بر منوی تراز جامع یک صفحه باز شود تا نوع تراز و فرم تراز را انتخاب کنیم، گزینه تراز جامع منجر به یک زیر منو (مانند برگه‌های انبار) شود که انواع ترازهای حاصله از تراز جامع را بتوان از این منو انتخاب کرد و در صفحه جدیدی که باز می‌شود فقط فرم و شرایط انتخاب شوند. بدین ترتیب هم گزارشات حاصل از تراز جامع در دسترس‌تر خواهند بود هم با جدا شدن این گزارشات از یکدیگر اهمیت و انعطاف تراز جامع واضح‌تر خواهد شد.

    البته یک پیشنهاد تکمیلی هم دارم که شاید کمی زیاده‌روی باشد اما فکر جالبی است. شاید بوان تراز جامع از بقیه منوی تراز جدا شود و منوی مستقلی مثلا به نام «گزارشات و ترازهای مالی پیشرفته» تشکیل شود که اجزای آن منو، ترازهای جامع (همان زیر منویی که در بند قبل پیشنهاد شد) باشند. این منوی جدید در نهایت می‌تواند جایگزین منوی تحلیل شود، منوی تحلیلی که هم گزارشات تحلیل را می‌تواند ارائه کند هم سایر ترازهای اختصاصی مختلف و هیجان انگیز نوسا. یک منوی گزارشات جامع کاملاً منعطف که تک تک اقلام آن قابل شخصی‌سازی هستند.

     

    با تشکر

    داود ابراهیمی

    مدیریت پایدار

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    02 بهمن 1397 10:53 ق.ظ
    سلام

    از پیشنهاد شما خیلی ممنونم.

    روی ایجاد منوی فرعی فکر و کار خواهیم کرد. البته شاید نیازی به تغییر محاوره‌ی ابتدایی تراز جامع نداشته باشیم بلکه صرفا با انتخاب هر گزینه‌ی جدیدی که در منو قرار می‌گیرد، تعریف تراز مربوط به آن گزینه به عنوان پیش‌فرض در دریچه‌ی ابتدای محاوره لحاظ شود.

    در مورد منوی مستقل یا تجمیع با تحلیل - به عبارت دیگر انتقال تراز جامع به منوی تحلیل یک مشکل کوچک فرعی داریم - در برخی از گونه‌های سیستم اصلا منوی تحلیل نداریم. با این جابجایی و تجمیع در آن گونه‌ها یک منوی تحلیل فقط ویژه‌ی تراز آزمایشی خواهیم داشت که شاید خیلی جالب نباشد. در مورد یک منوی مستقل فقط برای تراز آزمایشی جامع، چنین است که ما در مورد تعداد منوهای اصلی سیستم مقداری خساست داریم (محدودیت فضا + باقی‌گذاشتن امکان افزودن آیتم جدید برای سیستم‌های آتی).

    طرح‌های زیادی برای شخصی سازی عمومی گزارش‌های مهم (به صورت سراسری) داریم که اگر فرصتی باشد در آینده به آنها خواهیم پرداخت. مثلا فرض بفرمایید که کاربر بتواند پارامترهای موجود در محاوره‌ی یک گزارش را به دلخواه مقداردهی کند و کل مقادیر را به عنوان یک گزارش شخصی شده برای استفاده‌ی بعدی (توسط خودش یا سایر کاربران) در سیستم حفظ کند یا برای آن گزینه‌ی میانبر تعریف کند. اینها طرح‌ها و ایده‌های مقدماتی هستند و ممکن است در آینده پیاده شوند. شاید اگر چنین شود شخصی‌سازی گزارش‌های به خصوص دیگر چندان اهمیت نداشته باشد.

    ارادت
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    02 بهمن 1397 06:21 ب.ظ
    خیلی ممنون از توجه شما. اگر در تراز جامع استفاده از فیلد مقدار تعداد هم مانند فیلدهای ارزی امکان پذیر شود خیلی عالی خواهد بود. مشتریانی که از نرم‌افزار حسابداری استفاده می‌کنند بدین ترتیب امکان اخذ گزارشات متنوع خرید و فروش را پیدا خواهند کرد
    j-esfahani
    کاربر پیشرفته
    کاربر پیشرفته

    --
    03 بهمن 1397 04:02 ب.ظ

    Like❤️

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    03 بهمن 1397 04:05 ب.ظ
    سلام

    افزودن مقدار به گزارش‌های سرجمع با سیاست‌های کلی شرکت (که در بالاتر از سطوح فنی - یعنی بالاتر از گروه توسعه سیستم - طرح می‌شوند) مغایرت دارند.

    ارادت فراوان


    ---