Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 16 فروردین 1397 06:35 ب.ظ توسط debrahimi
برگه تخفیف نقدی
�2 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
16 فروردین 1397 03:10 ب.ظ
    با سلام و تبریک سال نو خدمت آقای مهندس مؤمنی و سایر همکاران در شرکت نوسا

    در واحد فروش شرکتها، بسیار پیش می‌آید که واحد فروش باید یک سری رخدادهای مالی نسبت به مشتریان و بازاریابان و سایر ذینفعان فروش را مدیریت کند. محض نمونه:
    ۱- فاکتور اعتباری صادر شده ولی مشتری خوش حساب بوده و نقدا پرداخت کرده، حال طبق قرار قبلی باید پاداش تصفیه نقدی به حساب مشتری گذاشته شود.
    ۲- در پایان سال بر اساس میزان خرید مشتری / نماینده پاداشی تعلق می‌گیرد.
    ۳- در زمانی که مشتری حسابش را تصفیه می‌کند (یا مثلا وقتی که چک مشتری پاس شده) پورسانت به بازاریاب تعلق می‌گیرد.

    در این موارد و سایر موارد مشابه چاره‌ای نیست جز این که واحد فروش نامه به حسابداری بنویسد تا سند دستی در حسابداری بخورد و حسابداری باید دقت کند سند دستی را در سیستم دریافت و پرداخت ثبت کند تا در گزارشات واحد فروش (که معمولاً به سیستم حسابداری دسترسی ندارد) ظاهر شود.

    با بعضی از همکاران قدیمی آشناتر به سیستم مشورت کردم که گفتند اتفاقاً چنین امکانی در نوسا پیش‌بینی شده بوده و برگه‌ای به نام برگه تعدیل پیش‌بینی شده که در بعضی قسمتها اسم و اثر آن هم در سطوح دسترسی یا بعضی جاهای دیگر هم هست، اما این برگه هیچ وقت به اجرا نرسید.

    در صورت اضافه شدن این امکان می‌توان یکی از مهمترین رفت و آمدهای بین فروش و حسابداری را حذف نمود و مدیریت حساب مشتریان و بازاریابان در یک محل متمرکز شود. آیا می‌توان به اضافه شدن این امکان بسیار مفید امیدوار باشیم؟

    با تشکر
    داود ابراهیمی
    مدیریت پایدار
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 فروردین 1397 04:02 ب.ظ
    سلام

    ممنون از اظهار لطف شما

    متاسفانه از 9 سال پیش که سیستم را طرح کردیم (و این امکان را در آن پیش‌بینی کرده بودیم) به قدری تغییرات ناخوشایند و بعضا غیرسیستماتیک (البته به خواست کاربران محترم) به سیستم اضافه شده است که شالوده‌ی طرح ابتدایی سیستم از بین رفته است و در حال حاضر فعال کردن امکانات مورد اشاره‌ی شما (و تکمیل آن) به هیچ وجه قابل تصور نیست.

    با احترام و تکرار امتنان از لطف شما
    ارادت
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    16 فروردین 1397 06:35 ب.ظ
    صحیح. پس ما هم از این فقدان متأثر هستیم!


    ---