Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 14 دی 1396 10:58 ق.ظ توسط momeni
قوانین مکمل کالا
�4 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
debrahimi
کاربر
کاربر

--
11 دی 1396 04:14 ب.ظ

    با سلام و عرض ادب

     

    در قوانین مکمل کالا یک ابهام وجود دارد که بسیار اسباب مشکل ما شده است. صورت مسأله این است: به ازاء هر 10 عدد کالای فروش رفته 4 عدد جایزه داده می شود. مشخص است که به ازاء 5 عدد قرار نیست 2 عدد جایزه داده شود یا 15 عدد فروش 3 عدد جایزه. یعنی پله های 10 عددی داریم که اعداد بین آنها نباید در محاسبات دخیل شوند.

    در قوانین مکمل بها از قانون «مقداری کالا به ازاء هر بسته» را انتخاب کرده ایم. مقادیر و شرایط را هم وارد کرده ایم. اما با وجودی که برداشت از عنوان «به ازاء هر بسته» همین مطلب فوق الذکر است، سیستم رفتار دیگری نشان می دهد. رفتار سیستم در این حالت و در حالت «درصدی از کالا» کاملا مشابه است. یعنی اگر قانون 10 به 4 تعریف کنیم و 5 عدد بفروشیم 2 عدد جایزه می دهد و اگر 15 عدد بفروشیم 3 عدد جایزه. یعنی کلا 40 درصد جایزه محاسبه میکند و کاملا روند اعطای جایزه را پیوسته در نظر میگیرد.

    اگر برداشت ما از این قانون اشتباه است راهنمایی کنید که برای چنین مسأله ای (که در شرکتهای بازرگانی بسیار رایج است) چه راهکاری وجود دارد و اگر برداشت درست است لطفا شیوه محاسبه را اصلاح فرمایید.

     

    یک نکته دیگر هم در محاسبه قوانین مکمل کالا وجود دارد که بر خلاف قوانین مکمل بها سیستم هیچ اخطاری برای تکرار دوباره و سه باره قانون نمی دهد.

    نکته آخر هم این که در صورت عدم فراخوانی قوانینی که اجباری هستند سیستم هیچ اخطاری نمی دهد و برگه ذخیره می شود. اگر اخطاری بدهد یا حتی در هنگام ذخیره برگه قوانین اجباری اتوماتیک اجرا شوند به جلوگیری از اشتباهات کمک خواهد کرد.

     

    با تشکر مجدد از شما و همکاران دلسوز در شرکت نوسا

     

    داود ابراهیمی

    مدیریت پایدار

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    11 دی 1396 07:30 ب.ظ
    سلام

    ممنون از لطف شما

    در مورد استفاده از "بسته" در قوانین مکمل دقیق و درست عمل کرده‌اید و قاعدتا باید نتیجه مطلوب حاصل شود. در محاسبات مربوط به بسته، دو نحوه‌ی گرد کردن لازم داریم که یکی برای محاسبه تعداد بسته از روی مقدار است و دیگری مربوط به مقدار نتیجه است. هر یک از این نحوه‌ها ممکن است بالا، پایین و طبیعی باشند. متاسفانه در قوانین مکمل کالاها و خدمات نحوه‌ی گرد کردن تعداد بسته به صورت ثابت، "طبیعی" فرض شده است که نادرست است و منجر به اشکال مورد اشاره‌ی شما شده است. حتما باید "پایین" باشد تا مثلا مقدار 15، حاصل 1 بسته بدهد و نه 1.5 یا 2 بسته. این اشکال را حتما در اولین نسخه‌ای که ارائه خواهد شد رفع خواهیم کرد.

    در مورد استفاده تکراری از قوانین متاسف هستیم، کاری از ما بر نمی‌آید. حاصل قوانین مکمل کالا "آزادتر" از حاصل قوانین مکمل بها هستند (طبق تعریف) و شامل مواردی می‌شوند که پس از اعمال قانون، سابقه‌ی وجودی خود را حفظ نمی‌کنند (نتایج حتی تا حد اضافه کردن متن به یادداشت آزاد هستند). به بیان دیگر، برخلاف قوانین مکمل بها، در مورد قوانین مکمل کالا، سیستم نمی‌تواند تشخیص دهد که وضعیت موجود برگه حاصل عملیات عادی کاربر بوده است یا اجرا و اعمال قوانین - به همین دلیل نمی‌تواند از اجرای تکراری قانون ممانعت نماید. قبول داریم که این وضعیت ناخوشایند است اما متاسفانه با توجه به تعریف آزاد و غیردقیق و ابزارگونه‌ی این قوانین (در مقایسه با نقش دقیق و سیستمی قوانین مکمل بها) برای تغییر این وضعیت کاری نمی‌توان کرد.

    در مورد آخر هم حق با شما است و حتما وضعیت مورد اشاره‌ی شما بهتر بود اما در بند قبل توضیح دادم که سیستم نمی‌تواند تشخیص دهد که اصلا از قوانین مزبور استفاده شده است یا خیر و به همین دلیل اخطاری هم ارائه نمی‌دهد.

    در ضمن از اینکه در بین کاربران ما اشخاص برجسته‌ای همانند شما وجود دارند که این‌قدر به سیستم مسلط هستند و با این دقت، بسیار خرسندم.

    پاینده باشید
    ارادت
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    11 دی 1396 11:26 ب.ظ
    خیلی ممنون از پیگیری و پاسخگویی جنابعالی
    debrahimi
    کاربر
    کاربر

    --
    13 دی 1396 09:47 ب.ظ
    یک پیشنهاد تکمیلی هم دارم که اگر به قوانین مکمل کالا اضافه شود کاربردی است. نوعی قانون که شرط اولیه آن روی ریال فاکتور (که مثل بقیه قوانین میتونه کل فاکتور باشه یا فقط ریال کالاهای دارای شرط معین) باشد. یعنی به ازاء هر یک میلیون تومان خرید، کالای معینی جایزه داده شود. این حالت (اصطلاحا جوایز ریالی کالایی) هم در سیستمهای فروش بسیار رایج است.
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    14 دی 1396 10:58 ق.ظ
    سلام

    شرط بها در قوانین همین کاربرد را دارد - فقط دیگر در آنجا حالت بسته‌های ریالی را نداریم و باید همان شرط با "محدوده‌ی مبلغ" پیاده‌سازی شود - مثلا با تعریف تعدادی قانون برای محدوده‌های مبلغ.


    ---