Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 16 مهر 1396 02:08 ب.ظ توسط momeni
قوانین مکمل بها (کسور، اضافات)
�1 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
farahvishi@gmail.com
کاربر جدید
کاربر جدید

--
16 مهر 1396 01:42 ب.ظ

    با سلام
    در قسمت تعریف قانون، قوانین مکمل بها، قوانین متعددی تحت عنوان قانون کسر تخفیف جهت هر کالا به تفکیک جهت هر کالا به تفکیک تعریف نموده ایم که محتویات قانون دارای سطرهای مختلف می باشد که هر سطر نیز شرایط و درصد تخفیف خاصی دارد.
    این کار در قسمت تعریف قانون، قوانین مکمل بها، قوانین متعددی تحت عنوان قانون کسر تخفیف جهت هر کالا به تفکیک تعریف نموده ایم که محتویات قانون دارای سطرهای مختلف (محدوده ای از کالاها) با شرایط و درصد تخفیف خاصی می باشند.

    این کار جهت جلوگیری از تخفیف سطر به سطر فاکتورهای فروش و بالا بردن سرعت کار و بنا به این دلیل که هر کدام از محصولات دارای درصد تخفیف خاصی می باشند، انجام گرفته است که با تعریف این قوانین، تخفیفها بصورت تجمیعی زیر فاکتورها اعمای میگردد.

    جهت گزارشگیری درصد تخفیف هر کالا به تفکیک، در فهرست سطرهای برگه فروش امکان گزارش گیری وجود ندارد.

    خواهشمندم نحوه گزارشگیری این چنین تخفیفهایی که بصورت تجمیعی برای محدوده ای از کالاها با درصدهای مختلف زیر فاکتورهای فروش اعمال میگردد راهنمایی نمایید.

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    16 مهر 1396 02:08 ب.ظ
    سلام

    همانطور که خودتان فرمودید قوانین مکمل بها برای اعمال تغییرات "کلی" در فاکتور بکار می‌روند. به عبارت دیگر به این دلیل که نمی‌خواسته‌اید تخفیف‌ها به صورت سطر به سطر محاسبه و منظور شوند از این قوانین استفاده فرموده‌اید. واضح است که ماهیت این کار این است: تخفیف‌ها در سطر محاسبه نشده‌اند - به همین دلیل در سطرها گزارش نمی‌شوند. لطفا از قوانین تغییر تعرفه استفاده فرمایید.

    تخفیف‌هایی که با قوانین مکمل محاسبه شده‌اند به صورت جداگانه قابل ارائه می‌باشند: در آن دسته از گزارش‌های فروش که امکان ارائه این گزارش را دارند، "اخذ گزارش از: کسور و اضافات" را انتخاب فرمایید.


    ---