Go to previous topic
Go to next topic
آخرين ارسال 23 فروردین 1396 06:08 ب.ظ توسط momeni
کنترل اعتبار مشتریان
�3 پاسخ
مرتب:
مولف پيغام ها
faezeh
کاربر
کاربر

--
23 فروردین 1396 04:01 ب.ظ
    با سلام



    چرا برای مشتری که مبلغ اعتبار نگذاشتیم سیستم اعتبار آن مشتری را صفر در نظر گرفته و محاسبه میکند ؟
    راهی وجود ندارد که سیستم فقط اعتبار مشتریانی را محاسبه کند که ما واسشون اعتبار گذاشتیم و در زمان ذخیره همه فاکتور ها مشتریان با مبلغ اعتبار خالی (صفر) که واسمون اهمیتی ندارند را در نظر نگیرند .
    با تشکر
    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 فروردین 1396 04:14 ب.ظ
    سلام

    اعتبار صفر یعنی مشتری باید پیش از صدور فاکتور مبلغ فاکتور را به حساب بستانکاری خود واریز نماید.
    faezeh
    کاربر
    کاربر

    --
    23 فروردین 1396 04:38 ب.ظ

    با تشکر از عنایت شما

    مطلبی که شما فرمودین صحیح اما موردی که من مدنظرم هست اینه که کنترل اعتبار فقط واسه مشتریانی که برای مبلغ اعتبارشان در مرکز رقم داده ایم اهمیت دارد و برای سایر مراکزی که اهمیتی در کنترل اعتبار ما ندارند آیا راهکاری وجود دارد تا در زمان ذخیره پیش فاکتور،فاکتور یا سایر برگه های نرم افزار فروش با پیغام خطای سیستم مواجه نشویم و این کنترل برای همه مراکز صورت نگیرد؟

    momeni
    کاربر ارشد
    کاربر ارشد

    --
    23 فروردین 1396 06:08 ب.ظ
    سلام

    قاعدتا زمانی که کنترل اعتبار مشتریان انجام می‌شود و فعال است (و مثلا کاربر اختیار تایید مشتریان فاقد اعتبار را ندارد)، آنچه شما می‌خواهید این نیست که اعتبار فلان مشتری کنترل نشود - برعکس، به صورت منطقی خواسته شما به این معنی است که فلان مشتری دارای اعتبار بی‌نهایت باشد. واضح است که برای این اشخاص یا مراکز به جای مقدار صفر باید از یک عدد بسیار بسیار بزرگ را به عنوان اعتبار لحاظ فرمایید. به این ترتیب هم خواسته شما برآورده خواهد شد و هم تعریف منطقی اعتبار مخدوش نمی‌گردد.


    ---