چنانچه در هریک از مراحل نصب یا کاربری نرم‌افزارها به مشکلی برخورد کرده‌اید یا هر سوال، اشکال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید پاسخ خود را ابتدا در مطالب موجود جستجو و در صورت لزوم به عنوان یک مبحث جدید مطرح کنید، تا کارشناسان پشتیبانی به آن پاسخ دهند.

به منظور ثبت سوال جدید و یا پاسخ به موضوعات موجود، ابتدا می بایست از طریق صفحه مربوطه به سامانه وارد شوید. چنانچه نام کاربری دریافت نکرده اید، به صورت رایگان و از طریق صفحه مربوطه، ابتدا در سامانه ثبت نام نمایید.

قبليقبلي Go to previous topic
بعديبعدي Go to next topic
آخرين ارسال 13 اسفند 1392 10:26 ق.ظ توسط saadat
انواع تخفیفات و روش ثبت آن‌ها در سیستم مالی یکپارچه نوسا
�0 پاسخ
مرتب:
شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.
مولف پيغام ها
saadat
کاربر پیشرفته
کاربر پیشرفته

--
13 اسفند 1392 10:26 ق.ظ
    با سلام؛

    بصورت کاربردی معمولا با دو نوع تخفیف سر و کار داریم:  1- تجاری یا توافقی؛  2- نقدی؛

    تخفیفات تجاری یا توافقی و رفتار سیستم مالی یکپارچه نوسا با آن:  این گونه تخفیفات در زمان انجام معامله و بصورت توافق بین دو طرف معامله صورت می‌گیرد و معمولا به خاطر خرید عمده یا قدرت  چانه زنی خریدار می‌باشد. از آنجا که این تخفیفات در واقع تعدیل کننده قیمت کالا و خدمات فروش رفته می باشد، لذا مستقیما بهای کالای فروش رفته را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از این حیث در سیستم مالی یکپارچه نوسا از آن به عنوان تخفیف مستقیم یاد می‌کنیم و از آنجا که قیمت گذاری ما را تغییر می‌دهد  اگر بخواهیم برای آن قانون در نظر بگیریم ( مثلا به مشتریان خاص شرکت، همواره تخفیف معادل 15 درصد قیمت اصلی تعلق بگیرد) در قسمت قوانین تغییر تعرفه، برای آن قانون لحاظ می‌نماییم. نکته حائز اهمیت در این گونه تخفیفات این می‌باشد که در دفاتر مالی شرکت ثبت نمی‌شوند.





    تخفیفات نقدی و رفتار سیستم مالی یکپارچه نوسا با آن:  این گونه تخفیفات همانطور که از اسمش پیداست با تمرکز به نقدینگی بیشتر و با هدف تسویه حساب سریعتر، صورت می‌گیرد. یعنی به بیان عامیانه( اگر زودتر پرداخت نمایید بیشتر تخفیف می‌گیرید.) از آنجا که این گونه تخفیفات باید کنترل شوند و در برآورد نقدینگی شرکت و قیمت گذاری محصولات در سال‌های آتی نیز موثر است باید بصورت مجزا سند بخورد و در واقع یک نوع کسورات می‌باشد که فروش خالص  را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
    اگر برای این گونه تخفیفات بخواهیم الگویی در سیستم مالی یکپارچه نوسا قرار دهیم باید در قوانین مکمل بها آن را درج نماییم و حساب متناظر با آن در حسابداری را که تخفیفات به آن حساب برده شود را لحاظ نماییم. نکته حائز اهمیت در این گونه تخفیفات این است که در دفاتر مالی ثبت می‌شوند.






    آموزش حسابداری با نگرش سیستمی Accplus.blog.ir
    شما مجاز به پاسخ به اين پست نمي باشيد.